maandag 10 januari 2022

Naar Nuland met twee kletsnatte truien.

 Een natte katoenen trui mag niet lang nat blijven, anders begint ie te rotten.
De door mij gebreide trui waar André gisteren mee in het water is gesprongen was er zo eentje.
Omdat hij bovendien onderhand vies genoeg was om gewassen te worden besloot ik Hanny te vragen of ie bij haar in de wasmachine kon,die bovendien een centrifugeerfunctie heeft.
Zelf had ik m ook wel kunnen wassen in een emmer, maar dit was meteen ook een gelegenheid om elkaar weer eens te zien, iets wat bemoeilijkt wordt door de stakende pontveren.
Maar vanaf vandaag worden er weer fietsers overgezet, zij het alleen maar 's ochtends  van zeven tot half tien en in de namiddag tot half zes.
Het was even spannend of het plan zou lukken, want de trui lag in André's boot en hij was laat op.
Maar gelukkig, vijf voor half tien verscheen zijn hond buiten en toen kon ik snel de desbetreffende trui plus een andere natte inpikken en daarmee de laatste ochtendpont nog net halen.
En even later was ik eindelijk weer eens in Brabant en kwart voor elf in Nuland waar het met Hanny gezellig bijkletsen werd onder het genot van koffie en lekkere koek.
De truien natuurlijk meteen in de wasmachine.
Na het centrifugeren werden ze door Hanny liefdevol ten droge gelegd.



Na thuiskomst op de boot werd het droogproces versneld door ze boven de kachel te hangen.




Flipje de hond was ook weer heel schattig vandaag.



Net buiten Nuland viel mij dit huis op.


        Een  stijl die me wel aanspreekt.

Vandaag in de taaltest een hele domme fout gemaakt.


                       Er ingetrapt


Tot slot nog dit goede voornemen:





Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten