vrijdag 21 januari 2022

Van Breugel naar Geleen gefietst. Hartelijk ontvangen door Koos.

 Na wat wikken en weken leek het me een goed plan om van het zuidelijke Brabant waar ik bij Piet en Jet was vandaag maar eens door te rijden naar mijn Limburgse vrienden.
Koos woont in Geleen en dat werd uiteindelijk mijn doel.
Wel had ik geen telefoonnummer van hem bij me en mensen midden in de nacht overvallen doe ik niet graag.
Maar met zeven uur viel het late tijdstip nog wel mee en mijn plotselinge verschijning ervaarde hij als een aangename verrassing en ikzelf ben natuurlijk ook blij hem weer eens onder vier ogen mee te maken na bijna een jaar.



Koos is lid van de franciscaanse beweging en hier in zijn keuken zie ik onder andere het bordje terug wat ik ooit voor hem heb gemaakt.




Het was al met al weer een flinke fietstocht vandaag die om elf uur begonnen was.
Kort daarvoor toen ik nog niet wist dat ik dit zou ondernemen troonde Piet me nog mee naar de viskraam waar hij per traditie elke vrijdag vis haalt.





Met dit als basis plus het ontbijt met door Piets broodmachine gebakken brood  had ik genoeg energie om tot Asten door te rijden waar de HEMA krentenbollen en koffie in de aanbieding had voor de lunch van 14 uur.

Twijfel had ik wel de afgelopen nacht of ik zo'n tocht nog wel kon maken.
Ik had namelijk heel veel last van mijn rechter heup.
Wel vaker speelt die een beetje of met lopen en liggen, maar nu deed ie vaak zorgwekkend zeer als ik naar de wc liep.
Met fietsen echter heb ik geen last en ook deze hele tocht ging prima.
Nu op dit moment nu ik weer zit en sta en loop is het allemaal weer normaler.
Ik zal zometeen op de bank bij Koos vast lekker slapen.
Toevallig heeft Piet vergelijkbare klachten.
Hij houdt het op een slijmbeursontsteking.
Dus een nieuwe heup hoeft voorlopig nog niet voor beiden.
Dit  stuurde hij op.





Dus nu inderdaad maar weer eens ter slapen gaan nadat ik dit huiswerk weer gemaakt heb 

Welterusten voor de andere nachtbrakers en de groeten van de gastvogels van Piet en Jet .






Geen opmerkingen:

Een reactie posten