zaterdag 22 januari 2022

Toen kwam er een olifant met een lange snuit..........

 ..........en die blies het verhaaltje uit.




Het was heel gezellig op de markt van Geleen die de hele dag zou duren en met mijn spelen mocht ik daartoe een steentje bijdragen.
Op het einde toch een beetje een kater. Terwijl kinderen om me heen sprongen en ook de volwassenen  er zichtbaar plezier in hadden mij bezig te zien kwamen er ook twee mannen in het blauwe pak langs die met evenveel positieve verbazing mijn bordjes stonden te lezen in de levendige stemming die mijn muziek opriep.Helaas dachten ze er ook aan wat hun taak was:de orde handhaven op de markt en om muziek te maken moet je een vergunning hebben in Geleen, zo bleek.
Het feest was plots voorbij alsof het door een olifant met een lange snuit bruut uitgeblazen werd.
Troost was dat ze ermee aankwamen op het eind en dat ik me vanaf elf uur al flink uit heb kunnen leven.
Ik had me net opgemaakt om nog een half uurtje te spelen en dan moest ik echt wel naar het huis van Koos, want een vriend van hem die mij ook kent zou speciaal om mij te ontmoeten daar om vier uur zijn.


               De reünie met Theo en Koos.




        Koos en ik moesten ook samen op de foto.


Theo helpt Koos onder andere met het op Marktplaats zetten van zijn vele boeken.
Bij andere ontmoetingen met hem schreef ik in de blog dat zijn huis bij wijze van spreken behangen is met boeken.
Vandaag heeft hij dit hele antieke boek verzonden uit 1938.




Lees er maar eens in:





Wat mooi was op de markt was de ontmoeting met Ineke.
Zij woont met haar man Sjef  in Geleen en normaal logeer of eet ik ook altijd bij hen als ik de Limburgse vriendenronde doe.
Echter Sjef is heel bang voor corona en vindt mij niet veilig genoeg ondanks dat ik toch al braaf mijn spuit genomen heb.
Heel mooi dat Ineke ik elkaar toch even gezien hebben vast.
Morgen komt ze naar Koos toe, die zij via mij ook kent, en dan kunnen we nog een beetje verder kletsen.

Ondertussen is er voor thuis me weer wat hout aangeboden. Dit keer van Liesje uit Oijen.




En toen kwam er weer een olifant met een lange snuit en die blies dit verhaaltje uit.

Wordt vervolgd morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten