zondag 2 januari 2022

Hout drogen op de kachel. Beter er bij te blijven.

 Gisteren een doos aanmaakhoutjes gemaakt , maar vannacht toen het regende besefte ik dat ik het zaakje buiten had laten staan. En dat terwijl ik de nog klein te maken planken wel netjes droog had gezet.
Maar ach ja, de kachel is toch aan, dus dan kun je wel een beetje met de houtjes  hooien.




Maar vanavond toen alles ongeveer droog was en ik er nog wat losse opgelegd had ging het toch nog een beetje mis.
Bij terugkeer van tien minuten buiten bleek de hut helemaal volgewalmd en waren er een paar aan het smeulen.
Een echt gevaar voor grote brand was er niet, maar ja, je weet toch maar nooit.

Het was vandaag weer genieten van een mooie dag waarin je de elementen voelde.
Af en toe trok de lucht open.



Maar in de middag hoorde je de windvlagen weer over het water trekken.

Het vraagteken wordt steeds duidelijker.



Een bevriende kunstenares uit Amsterdam stuurde me deze paradijsvogel.



Bij mij beginnen de schilderkriebels ook weer te komen.
Ben al begonnen wat triplex te verzamelen.

Een hele fijne avond van de tweede dag van het jaar is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten