vrijdag 22 juli 2022

Hersenkronkels en miscommunicatie.

 Hersenkronkels moet je hebben om cryptogrammen op te lossen. Aangezien ik een cryptogram in mijn trui ingebreid heb kan de spiraal die er nu boven moet komen daarvan de uitleg zijn.

De tekening van het ontwerp. De spiraal kronkelt naar boven.





Het gele is het begin van de hersenkronkel.




Maar eigenlijk breng ik zelden met opzet een bepaalde figuur in. Maar bij nader inzien is het nu toch wel een passende naamgeving 

Woensdag was Wim hier en die bracht me op het idee van een iets andere kronkel.




Een spiraal die de zeven chakra's met elkaar verbindt.
Nou, misschien is dit nog wel een idee voor de andere kant van de trui.

Ondertussen hangt mijn gisteren gekochte wespenval hier. Na het ophangen was er direct veel enthousiasme voor, maar nu zie ik dat de meesten slim genoeg zijn om de ingang ook weer als uitgang te gebruiken.



Maar ik doe het ook verkeerd. Je moet wespen op afstand houden door foefjes zoals koffie branden en ook komkommerschijven vinden ze geen prettig gezelschap.
Het zijn nuttige insecten, zo lees ik.
Maar toch, als ze me aanvallen dan is mijn vredelievende gedachte snel weg en voer ik oorlog.

En in Breugel was gisteren sprake van miscommunicatie. 
Piet speelt daar orgel tijdens de Heilige Mis. Hij is gewend dat de priester een teken geeft als de muziek moet stoppen, maar dat gebeurde bij deze (andere) priester niet.
Bleek later dat hij omgekeerd op Piet stond te wachten tot hij ophield.
Maar Piet speelde maar door tot hij besloot om zelf maar op te houden.
Miscommunicatie dus in ruime zin van het woord.




Inmiddels half zes, tijd om voor het eten te zorgen. 
Vanavond vroeg naar bed want kwart over zes morgenochtend pikt Wim me op in Lamastre.
Dan gaan we in Chambon sur Lignon de boel opvrolijken, die over het algemeen daar al vrolijk genoeg is.
Mensen zijn daar vrij open.

Een prettige avond gewenst.

     B o n n e     S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten