maandag 18 juli 2022

In Saint-Agrève zat meer muziek. Zeepfabricage naast Wim.

 We zijn weer gegaan samen naar de markt van Saint-Agrève, Wim en ik.
Om half zeven vanmorgen lachte de maan boven Lamastre me toe.



Daarna de tocht naar boven, waar we om zeven uur nog niet meteen koffie kregen, maar de man van het café al wel de tafels en stoelen gereed zette.
Even later konden we plaats nemen en onze versnaperingen erbij nuttigen en kon ik even het kleine kamertje opzoeken.

De sympathieke buurman van Wim die er vorige week was stond er nu ook.


Samen met zijn vrouw fabriceren ze zelf de zeepjes die ze verkopen.
Zij was vandaag met het productieproces bezig en daarom is hij alleen dit keer.
Hieronder enkele van hun producten.


Links een zeepje waar honing in is verwerkt, rechts eentje met lavendel.


Rond negen uur betrad ik zelf het toneel.
Een uur lang had ik nergens last van en was ik als vanouds de baas over mijn klanken en even had ik de illusie dat het zo zou blijven.
Maar ineens was het voorbij en moest ik weer aanmodderen met een toeterend oor.
Desalniettemin lukte het me wel om de energie in mijn spel te houden en kon ik er bij tijd en wijle toch weer een potje van maken ondanks alles.
Toen ik stopte om pauze te nemen namen twee andere artiesten mijn plaatsje in de schaduw in, waar ze bovendien konden zitten.
Ik heb rustig naar hun mooie muziek zitten luisteren.




Het jongetje dat bij mij lang vol verwondering had staan luisteren was nu ook geobsedeerd door hun muziek.



Ze vertelden dat ze in het zuiden van de Ardèche wonen.Gisteren hadden ze in Saint-Agrève opgetreden op een dansavond.
Hierna gingen ze weer naar huis.
Intussen is het kwart over vijf.
De blog heb ik thuis kunnen schrijven.
Op één van de plekken in de buurt ,waar ik hem schrijf als het hier niet lukt vanwege slechter bereik kwam een vrouw me een jaar geleden vragen of ik daar hele nachten zat, want ze kon moeilijk slapen vanwege de straling.
Een buurman had het daar net ook weer over.
Wat ik daarmee moet weet ik niet, maar ik baal wel van dat soort indirecte beschuldigingen die nergens op slaan.
 Oh heden oh heden, waar moet dat heen?
In ieder geval naar de toekomst.
Een prettige avond gewenst.

B o n n e    S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten