vrijdag 15 juli 2022

puzzel opgelost in een trui. Belaagd door een wesp.

 Goedenavond.
Al zeven uur, zie ik, en nog steeds op mijn eigen stekkie.
Met het warme weer is het beter meer van dit soort dagen in te lassen. Misschien morgen ook.
Wim meldde dat hij niet naar het in de hoogvlakte gelegen Chambon sur Lignon gaat morgen maar naar Tournon aan de Rhône. Daarnaartoe vergezel ik hem niet. 

Daar komt ie weer aan dat rotbeest. 

Deze kreet slaak ik weer voor de zoveelste keer en loop angstvallig weg.
Om de zoveel tijd komt de wesp weer op me af die mij de hele middag al belaagt.
Graag zou ik hebben dat hij straks er ook zo bij ligt.


In de tussentijd van zijn bezoeken aan mij was ik wel in vredige toestand aan het breien.
De puzzel is nu opgelost in de trui.




De dag is nog niet voorbij, hoewel de zon alleen nog maar zijn licht en hitte werpt op de bergen aan de overkant.




Het werd vandaag niet warmer dan tweeëndertig graden hier. Onder de bomen is het goed uit te houden.
Af en toe ging ik een minuut lang in de volle zon staan om de kracht ervan in me op te nemen.
Datzelfde ga ik nu doen met water. Een emmer koud water uit de bron halen en op me in  laten werken.
Wassen noemen de mensen dat.

Het zal best ook nog een gezellige avond worden hier, met of zonder de wespen en de vliegen.

Tot morgen

      À   d e m a i n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten