vrijdag 29 juli 2022

Orde geschapen binnenshuis.Bandreparatie mislukt.

 Tot nu toe altijd buitenshuis geleefd, maar vandaag verwachtte ik Michel, mijn buurman die ook in de buurt van Straatsburg woont én..........laat het nu net vanmorgen regenen.
Om tien uur zou hij komen en om negen uur begon het water uit de lucht te vallen, een natuurverschijnsel dat we hier lang niet meer meegemaakt hebben.




Ik moest dus beginnen aan een onverwachte klus.
Binnen in de caravan was het namelijk nog net  zoals ik het een maand geleden aantrof na negen maanden afwezigheid.


Maar het was snel alweer gezelliger en voor mezelf ook prettig om hier eens te kunnen zitten.
Echter, de verwachte gast kwam niet.  
Soms heb je onverwachtse bezoekjes en nu kwam een verwacht bezoek niet.
Allemaal dingen waar ik geen moeite mee heb.

Nu heb ik de lijn van het dingen doen die gedaan moeten worden doorgetrokken en na de afwas mijn fiets onder handen genomen.
De binnenband bekeken en geplakt en ook degene die maandag lek ging.
Toevallig bleek ook een spaak kapot te zijn, dus dat was mooi, kon ik in één moeite door ook meteen vervangen.
Met het afwaswater kreeg ik mijn handen weer mooi schoon (smeer lost daar goed in op).

Toen ben ik een half uur geleden naar de blogplek vlak bij Michels huis gefietst om ook meteen met hem kort te sluiten.
Hij was de afspraak niet vergeten en schaamde zich dat hij daar zo laconiek mee omgesprongen is.
Ik vergeef het hem wel hoor en woensdag aanstaande is er een nieuwe afspraak.
Die heb ik durven maken omdat de waarschijnlijkheid steeds groter is geworden dat ik zondag niet met Bruno naar Nederland rijd.
De druk is eraf dat ik heel snel naar de tandarts moet. Ondanks dat het plakken van de brug van zeven tanden niet hield, blijven ze toch goed zitten en halen ze dus waarschijnlijk gemakkelijk de afspraak van 13 september met de tandarts hier.
Liever blijf ik nu ook hier om de  toeristische augustusmaand met die grote markten mee te maken, al is de lol voorlopig wat minder vanwege mijn handicap.
Wat vervelend is: Ik moet zometeen weer aan de fiets gaan sleutelen, want tijdens de vijfhonderd meter hiernaartoe is de lucht alweer uit de band vertrokken.
Straks de tweede " gerepareerde" (laten we het hopen) binnenband er maar op leggen.
Nee fietsenmaken is mijn hobby niet, ben beter in truien breien.

Dan ga ik nu maar weer eens aan de slag ermee.
En hier nog een foto van gisteravond toen er ook enkele druppels vielen en er een stukje regenboog zichtbaar was als je goed kijkt.




B o n n e   S o i r é e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten