donderdag 7 juli 2022

In Vernoux toevallig precies voor de deur gaan staan van een zaterdag geopende fotozaak.

 Het toeval wilde dat ik als eerste plekje om te spelen in Vernoux het nog vrij lege venster van een nieuwe fotozaak koos.
Dat had ik niet in de gaten.
Op een gegeven moment liep er iemand naar binnen en toen zag ik het en deed gauw een stapje opzij om niet in de weg te staan.



Even later kwam de man naar buiten met een deftige camera en begon heel serieus foto's van mijn optreden te maken onder glimlachende blikken van voorbijgangers en van de vrouw tegenover die honing verkocht.
Toen ik even later weg wilde gaan naar een andere speelplek riep de man me naar binnen.
Hij drukte een foto voor me af en gaf hem mij.


        Een foto van de foto.



Een splinternieuwe zaak dus die aanstaande zaterdag pas officieel geopend wordt en een toeval dat ik daar net voor moest gaan staan.

Op de andere speelplek stond ik tegenover het stel dat zondag op die kleine drukke markt van Beauvallon ook aanwezig was.
Net zoals vorig jaar zette de man nu ook weer een cd-rom achter mijn koffer en vulde ik zelf de show aan met wat dansen op de muziek die ik leek te maken.



Er kwam weer een leuk filmpje uit.

Vandaag had ik tijdens het spelen weer last van een echoënd linker oor. Dan is zingen bijna niet mogelijk en hoor ik mijn eigen muziek ook niet goed. Desalniettemin merkte het publiek er weinig van.
Het gaat op en neer, in Lamastre dinsdag werd ik niet erdoor gestoord.

Wim was zoals afgesproken ook op de markt met zijn stenen en kruiden. Ook bij hem loopt het niet allemaal soepel.
We hebben samen na afloop weer wat gedronken en misschien ga ik zondag met hem mee naar de markt van Romans.

Toen ik later naar de fiets liep werd ik nog aangesproken door een jong stel marktlieden.
Dat ze me gemist hadden afgelopen maandag in St Agrève.
Schattig, ik ( her)ken ze helemaal niet maar zij hebben mij wel onthouden van vorige jaren.

Nu vijf uur ga ik de Col de Montreynaud weer afdalen naar Yvon en Olivier. Vanmorgen op de heenweg spraken we al af dat ik langs zou komen.
En daarna dus weer naar huis.

Een prettige avond gewenst en smakelijk eten.

B o n      A p p é t i t .

En ook nog de groeten van deze vriendelijke jockeys.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten