dinsdag 12 juli 2022

Zes tanden eruit, met spoed naar de tandarts. Ook naar audioloog geweest.

 Goede middag.

Vandaag had ik me voorgenomen eens thuis te blijven. Levensmiddelen had ik genoeg in huis.
En dan kon ik morgen de markt van Le Cheylard doen. 
Maar nu gaat het waarschijnlijk omgekeerd.
Net na het ontbijt vlogen namelijk zes aaneengeregen tanden uit mijn mond.
De tandarts van Alphen die ze er in oktober ook al inplakte had erbij gezegd dat het inderdaad niet lang kon houden en dat er in de toekomst een aanpassing moet komen aan de prothese die ik al heb.
Dat is dus nu het geval.
In Lamastre had ik al heel lang een tandarts die al veel voor mijn gebit gedaan heeft.
Hij is met pensioen, zijn zoon heeft hem opgevolgd een heel aantal jaren geleden al en ik was al heel lang niet meer geweest.
Niks thuisblijven vandaag en snel richting Lamastre afgedaald in de hoop dat ze mij konden helpen.
Daar zat nu een hele andere secretaresse, die mij niet kende en meteen al zei dat ik pas in september een afspraak kon maken.
Uit de gegevens die ze van mij hadden bleek dat het zeven jaar geleden was, mijn laatste bezoek en dat moest elk jaar, zei ze streng.
Maar toen ik de situatie uitlegde en haar mijn losgelaten tanden liet zien ging ze in gesprek met de tandarts en even later mocht ik plaats nemen in de stoel waarin ik al zo vaak gezeten heb.
De zoon van de zo sympathieke tandarts Argaud heb ik het verleden al ooit ontmoet toen hij het werk van zijn vader gadesloeg en hij herkende mij ook meteen .
Ik meteen gevraagd hoe het met pa ging en of hij hem de groeten wou doen.
Mijn tanden heeft hij er ingeplakt maar net als de tandarts in Alphen weet hij dat het geen lang houdbare zaak is.
Op 13 september is nu de afspraak waarin ik moet gaan happen voor de aanpassing van de prothese.
Dus moet ik het twee maanden zo uit zien te houden.

Dat was één. Daarna meteen ook maar naar de audicien gelopen om een afspraak te maken. Bij haar kon ik meteen al terecht voor een gehoortest. Spijkers met koppen hebben we echter nog niet geslagen want ze gaat vanaf volgende week voor een maand dicht vanwege vakantie.
Dus tot die tijd maar even aanzien.

Even later werden mijn oren ook weer echt getest door nog een uurtje te spelen op de drukke markt van Lamastre.
Goede performance, maar na een half uur begon het geklepper van mijn oor weer.
Misschien kan de oplossing een eenvoudig middeltje zijn, waarbij ik aan gorgelen denk met zout water.

Gisteren las ik van een eenvoudig middeltje om wespen op afstand te houden. Enkele jaren geleden toen het een wespenzomer was zag ik het al op terrassen.

Gemalen koffie branden en op een schaaltje laten uitroken.

Wespen houden niet van de rook en blijven op afstand.
Het werkt beter dan ze doodmeppen, staat er, want dan komt er een stof vrij waar andere agressieve wespen op af komen.

Nou, straks maar weer eens kijken of ik de koffie weer brandende kan krijgen en dan ook weer breien . Boeiend om te kijken hoe de vorm van een puzzel in de trui kan worden verwerkt.




 

Maak er iets moois van, zou ik zeggen.

          Tot morgen.

1 opmerking:

  1. Fijn dat de medici je weer hebben geholpen! Geniet van Frankrijk en de mensen daar 🥰

    BeantwoordenVerwijderen