woensdag 20 juli 2022

Mijn wespenval is wespencafé geworden. Overgang naar nieuw abonnement dreigde te mislukken.

 Goedenavond.
Het is een drukte van jewelste in en rond de " wespenval", die ik heb opgehangen aan een tak van de es op mijn plateautje.



De bedoeling is dat je zo wespen vangt en andere jaren, met behulp van vrienden die op bezoek waren, ging dat ook prima.
Nu ben ik er vanmorgen een hele tijd mee bezig geweest om de val te installeren.
Inderdaad is er heel veel interesse voor vanuit de wespenwereld, maar als ik het goed bekijk is het meer een invlieg- en uitvlieghuis geworden. Eerder een wespencafé.
Ze kunnen er even gemakkelijk in als eruit.
Ik baalde en snap niet waarom dat andere jaren
wel goed ging en vind mezelf zo stom dat ik het niet voor mekaar krijg.

Al spoedig diende zich een ander probleem aan: Vandaag is de dag dat mijn telefoonnummer van Youfone overgezet zou worden naar KPN en dat bij die laatste een ander abonnement ingaat.
Daar zag ik al een hele tijd tegen op, of dat wel goed zou gaan.
Tegen twaalf uur was het zover dat de simkaartjes verwisseld moesten worden en het ging  niet. 



De oude simkaart eruit halen lukte wel maar de telefoon  reageerde niet op de nieuwe.
Wineke, die zou komen om mij bij te staan, begreep ook niet wat ik verkeerd deed.
Mijn vrees werd bewaarheid en ik zag me al vanavond afdalen naar Lamastre om daar met de WiFi van een café de blog te schrijven en andere administratie af te handelen.
Wim, die ook gekomen was had al voorgesteld dat ik morgen met hem mee ging naar een computermannetje in een dorp in de buurt, waar hij een afspraak had.
Maar toen probeerde ik het nog een keer door het kaartje andersom in te voeren en ja.......KPN reageerde.
Hè hè, het is helemaal niet mijn materie,dit gepruts, maar ben blij dat het toch voor mekaar is.

Ondertussen werden er weer diepgaande gesprekken gevoerd over de oneindigheid van het eindige leven met Wim en Wineke.


Wineke in diepe overpeinzing.



Wim had  weer veel te vertellen vanmiddag.


Morgen gaat Wim weer naar de markt van Vernoux.
Waarschijnlijk tref ik hem daar.

Nu half tien begint het geleidelijk weer te schemeren hier en wens ik u een goede nachtrust.

     B o n n e   N u i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten