zaterdag 2 juli 2022

Groots gevierde bruiloft in Valence.Nieuwe start? Na spelen in Valence morgen naar markt in de buurt.

 Valence bereikt vandaag, waar elke zaterdag in mijn herinnering wel een spektakel van een bruiloft te beleven valt bij het stadhuis, zo ook vandaag.



Hierbij werden de geliefden letterlijk het stadhuis in getrommeld door vier slagwerkers.

Het voelde weer vanouds om in Valence te zijn en daar te spelen.



Als ik op mijn plekje in de Ardèche ben maak ik van daaruit toerneeën, meestal in het weekend want dan zijn er in de vallei van de Rhône leuke markten en rommelmarkten en in plaatsen zoals Valence kun je op zaterdag in de voetgangerszone mooi spelen.
Het viel nu precies op zaterdag dat ik, op reis zijnde, Valence binnen kwam rijden en ben meteen maar in mijn gebruikelijke speelschema gedoken voor een toernee.

Om die te vervolgenmoet ik bedenken: De hoeveelste zondag is het morgen  om te weten waar dan de rommelmarkt in de omgeving is.
Helaas is de rommelmarkt in de buurt van waar ik doorgaans na het spelen van zaterdag kampeer op de derde zondag.
Naar huis fietsen dan?
Nee, er is een hele leuke zondagmarkt in Beauvallon, een dorp op ongeveer acht kilometer van Valence in zuidelijke richting.
Daar ben ik naartoe gefietst, wetende dat je daar mooi kunt kamperen. Dus afgezien van mijn traditie om bij Valence aan de Rhône te gaan staan maar hier vlak voor het dorp op een ook al een keer ontdekt plekje.



Het ligt wel aan een paadje waar wandelaars te verwachten zijn en daarom is het een beetje eng om daar vuurtje te maken voor het eten. Vandaag las ik nog in de krant dat het gevaar voor brand erg groot is in het zuiden van Frankrijk.
Dat is met mijn vuurtje hier weliswaar volstrekt onmogelijk.






Er zijn echter altijd mensen die erover kunnen vallen, letterlijk en figuurlijk.
Een wandelaar en een hardloper deden dat gelukkig niet.


Deze voorbijganger groette me vriendelijk en liep om het nog nasmeulende vuurtje heen.
De hardloper had teveel haast om iets te zeggen.

Tien over tien, het wordt weer donker.
Morgen rustig wakker worden want als alles ingepakt is ben ik meteen op de markt.

Nog een paar foto's van vandaag, van de Vercors zoals het alpengedeelte bij Valence heet.



Heel indrukwekkend vind ik het om in de spelonken van de bergen te kijken.


   B o n n e     N u i t      e  t    À  D e m a i n 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten