zondag 3 juli 2022

Na markt in Beauvallon de Ardèche in, richting huis.

 De laatste klimmen tot thuis ingezet, maar zonder genoeg eten in mijn buik om het vandaag te volbrengen. 




De Rhône overgestoken, de Ardèche begint.



Gelukkig had ik op de markt van Beauvallon nog aan groeten, aardappelen en fruit gedacht en water uit de kraan daar in de fles gedaan.
Maar bakkers die open waren ben ik op mijn route vandaag niet meer tegengekomen.
Het was vanmiddag dus even op mijn tandvlees naar boven trappen vanaf Valence tot er zich dit plekje aandiende waar ik heb kunnen koken en eten.


Een plekje met uitzicht op de Rhonevallei .
Het plaatsje hiervoor heet St Péray.

Vanaf deze foto moet er zoveel geklommen worden tot je over die achterste heuvels heen kunt kijken, die deel uitmaken van de Alpen.
Al heel vaak ben ik deze route gegaan om de Rhonevallei weer te ontstijgen.
Vandaag gelegenheid om op één van die passeerplekken een nachtje over te blijven.

Het ging weer goed op die kleine,maar drukbezochte markt vanmorgen, maar toch was ik in het begin  een beetje onzeker, zoals vaak.
Moet moed bij elkaar schrapen om mezelf te profileren, juist omdat het een kleine markt is waar je meteen opvalt.
Het gat in de markt waar ik tot nu toe altijd kon spelen was er nu ook weer.



Na de pauze ben ik naar de kraam gestapt van een echtpaar dat schoenen verkoopt en die hier én in Vernoux hun spullen slijten.
De laatste keer in Vernoux, tien maanden geleden, had hij nog een nepopname van mij gemaakt.
Muziek kwam uit een cd-speler en het was net of ik het maakte.
Heb hen verteld dat ik nu uit Holland ben komen fietsen en op weg ben naar huis in St Basile.
Misschien dat ik hen donderdag weer tref in Vernoux.




In de pauze bij de koffie mocht ik van een bezoeker zijn krant, de Dauphiné Libéré, even doornemen en ze vragen zich onder andere af wie Max Verstappen nog tegen kan houden.

Fijn , het is weer wat frisser geworden na een beetje onweersdreiging.
En het is weer tijd voor een toetje.
Een fijne avond gewenst.

B o n n e       S o i r é e .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten