maandag 4 juli 2022

De laatste col van de reis beklommen

 Gezeten boven op de Col de Montreynaud met uitzicht op Les Costilles,dat wil zeggen op de bomen waarachter mijn gedoetje schuilgaat.
De beklimming van de laatste col van deze reis is achter de rug.





Op de heuvel aan de overkant, zo'n beetje in het midden van de foto daar ligt mijn einddoel Les Costilles.

Ook vandaag heb ik het rustig aan gedaan. Op mijn gemak ontbeten,wat gepuzzeld, wat gebreid.
Wel kwam er een windvlaag die de tent omver blies en mijn papieren in het rond.






 Toen alles weer op de fiets zat verder naar boven geklommen, verder boven het dal van de Rhône uit.



De voorliggende heuvels moet je al klimmend verder overheen kunnen kijken.



Na een half uur fietsen zag je de heuvels zo.





Nóg even later zo.


Het is niet de eerste keer voor mij, maar elke keer beleef je het toch toch weer anders, met een andere moeilijkheidsgraad.
Vandaag was dat eens op een maandagochtend, en het eerste stuk was gisteren al gedaan.
Meestal is het op zondagmiddag in één keer.

Dit keer was al het proviand op en was het dus ook heel praktisch om in Vernoux, aan de voet van de laatste col,mijn fietstassen nog verder vol te proppen ,zodat ik vandaag en morgenochtend thuis ook vooruit kan.

Nu wacht alleen nog de afdaling van de col naar huis. Maar eerst en vooral denk ik nu aan het weerzien met Yvon en Olivier, mijn vrienden-buren die ik eigenlijk te weinig geschreven heb, vind ik. Naar hen ben ik het eerst benieuwd en vervolgens pas naar hoe het er op mijn plek bijstaat  na tien maanden.

Hoe het allemaal uitpakt valt morgen te lezen, want vanavond thuis is schrijven moeilijk vanwege een slecht bereik 

Prettige avond    B o n n e    S o i r é e.

1 opmerking: