zondag 31 juli 2022

Afgezien tijdens het spelen. Vannacht last van mijn been gehad. Wim redelijk tevreden.

 Wat ik bijna niet van mezelf ken was vanmorgen af en toe het geval: Kon mijn eigen muziek moeilijk verdragen.
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met een andere accordeon waar ik mee speelde en waar een feller geluid uit komt, maar ook, ben ik bang, met de toestand van mijn oren.
Weliswaar bleef het echoën vandaag uit, maar het bleef dat ik de geluiden niet precies hoor.
In tegenstelling tot andere dagen kon ik het vandaag niet compenseren met veel enthousiasme.
Een vrouw sprak me aan" Heb jij de Ardèche verlaten?"
Ik herkende haar pas toen ze zei dat ze mijn buurvrouw was. Wel een paar keer ontmoet weliswaar en dus een bekend gezicht, maar met mijn slechte geheugen kan ik haar dan niet plaatsen in een andere omgeving op een onverwacht moment.

Er was ook een andere accordeonist die één van mijn beoogde plekjes inpikte, zo ongeveer tegenover Wim.
Hij leek mij een beginner en speelde van papier.



 Vanaf de kraam van Wim gezien zie je links mijn collega en rechts Wim, die een boodschap deed.



Daar heb je Willem met zijn proviand.

Wim was vandaag redelijk tevreden. Hij had ongeveer de inkomsten die hij verwachtte.

Rond één uur zaten we weer in de auto, waarna ik de klim in de hete zon richting huis weer volbracht, op één kilometer na.

Heb nu weinig last van mijn been, maar vannacht werd ik herhaaldelijk wakker van de pijn.
Wel gisteren groene klei gekocht, die ik er op ga smeren.
Nigella-olie verkoopt Wim en moet ik ook maar eens proberen, zegt hij. Gebruikt hij zelf ook veel.
Afgelopen nacht, gelegen op het bordes van zijn huis, mocht ik op de rand van schemering een prachtige maan aanschouwen alvorens mijn hoofd ten ruste te leggen.





Dat uitzicht heb ik vanaf mijn plek weer niet, maar ik zie weer andere dingen.

Voor Nederlandse lezers is mijn wens dat ze mogen genieten van regen, die vandaag her en der valt.
Hier blijft het droog en zonnig en wordt het steeds warmer.
De zevenendertig graden is weer in zicht in de loop van de week.

Morgen gaan we weer naar Saint-Agrève.

  B o n   S o i r .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten