zondag 11 december 2022

Mooie ruïne gevonden. Mooie ontmoeting met fietser Til uit Duitsland.

 Goedenavond.
Misschien wordt dit een korte blog, want heb niet zo veel verbinding.

Met Til op de foto.

Er was vandaag een mooie ontmoeting met Til uit Duitsland. We troffen elkaar op de veerboot die Setubal met een schiereiland verbindt.
Impressies van deze boottocht staan vandaag op de status van Whatsapp.

het schiereiland bij Setubal

Mij deed het heel erg goed deze medereiziger te treffen, want toen ik vanmorgen de herberg verliet om me in de buitenwereld te begeven waar het waaide en miezerde voelde ik me doodongelukkig.
Na de ferry hebben we  nog een flink stuk samen gefietst en  honderduit kunnen praten. In een dorp hebben we koffie gedronken. 
Til is vertrokken uit Berlijn in augustus en hij wil een wereldreis maken. In Zuid- Portugal gaat hij een oom opzoeken die daar woont en na de kerst wil hij voor vier tot zes weken Marokko aandoen.
Daarna via Frankrijk en Italië naar Griekenland of zo. Een dergelijk parkoers dat ik drie jaar geleden volgde. Maar daarna gaat hij verder Azië in.
 
Na ongeveer twintig kilometer samen te hebben gefietst scheidden onze wegen. Hij pal naar het zuiden, ik naar het zuidoosten.
Tot mijn vreugde heb ik een leuke praktische ruïne gevonden waar de tent in de woonkamer staat. Het waaide overal rond het huis namelijk te hard.

mijn 'herberg'

tent in de woonkamer (goed kijken)

Inmiddels ben ik het eten op gaan zetten. Jawel, binnen is weer een open haard.
Omdat er morgen weer regen voorspeld wordt zou het goed kunnen zijn dat ik hier dan blijf.
De winkels zijn een kilometer of vijf schat ik, dus dat is goed te doen.
Nu eerst maar eens eten en dan proberen dit verhaal weg te krijgen. De verbinding is hier minder, in ieder geval onregelmatig. Piet kan helpen met het plaatsen van de foto's.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten