vrijdag 2 december 2022

Geen blog vanavond? Ja, toch wel. Een heerlijk rustige plek na een lawaaierige dag met veel verkeer.

 Goedenavond.
Het was even spannend net omdat de telefoon uitviel en het opnieuw opstarten problematisch is de laatste tijd.
Vanmorgen bij het aanzetten lukte het pas na vier pogingen. Zou dat dan helemaal niet gelukt zijn dan had ik nog wel ergens met WiFi terecht gekund, maar nu in de avond ga ik er niet meer op uit.
Maar dit keer kwam de verbinding met mijn provider gelukkig wel meteen.
Het is een weldadig rustige plek naast een ruïne, waar ik neergestreken ben. 


Al voor ik de Heilige Antonius om een plek gevraagd had zag ik dit huis staan.




Even later was ik geïnstalleerd.


Dit na een tocht op een weer erg drukke rijksweg met vooral veel vrachtwagens, die soms gevaarlijk dicht langs me heen joegen. Één keer scheelde het zelfs heel weinig. Reden voor weesgegroetjes, die ik dus niet in Fatima ga bidden. Het heiligdom stond al een paar keer aangegeven vandaag, maar ik heb toch besloten de heuvelachtige omweg niet te maken. Waarschijnlijk heb ik de tijd van drie weken nog hard nodig om in Nerja, Costa del Sol te komen.
En ik denk een paar dagen bij Leo in Lissabon te gaan verblijven.
Behalve dat ik weer goed moest uitkijken vandaag is het fietsen verder gladjes verlopen.
Heel even kreeg ik  de zenuwen toen de gps me over dit paadje leidde:

Aan de sporen te zien was ik toch niet de enige fietser die deze route genomen heeft.



Het paard dat getuierd stond dacht er het zijne van.

Weersberichten bevestigden dat er binnenkort weer regen in het verschiet ligt. Dit keer ligt de nadruk op het zuiden, en daar ga ik juist heen. Als het daar regent is het altijd veel. Beter had ik het niet kunnen weten want waarschijnlijk heb ik er nu al meer last van dan wanneer die werkelijk valt. Misschien staat er zeventig kilometer verderop nog weer zo'n mooi huis als dit, dat ook weer een open haard heeft. Op de status van Whatsapp krijg je een kijkje in en rond het huis.


Het was weer een luxe om hierin eten te koken.
Daarna niet meer doorgestookt. Één keer de politie op mijn dak is genoeg.

Zo, dit was het dan zo'n beetje voor vandaag.
Een fijne avond is mijn wens.

B o a     N o i t e .

2 opmerkingen:

  1. Lijkt me niet fijn fietsen op die drukke wegen...kijk je uit..fatma ben ik ook geweest ..indrukwekkend groot dat bedevaart gebeuren daar..hoop dat t weer goed blijft en je nog veel mooie slaapplekken vind...ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staat alleen niet bij van wie bovenstaande boodschap is.

      Verwijderen