zaterdag 24 december 2022

Route zonder hindernissen gevonden naar de Costa del Sol. Kerstavond en verbonden met mijn vrienden.

 Buenas Tardes.  Vanavond is het  kerstavond die ik doorbreng in het veld, net als de herdertjes toen. Maar er staat wel een tent waar ik in kan slapen. Er zijn ook geen  schapen te bekennen.
Bijtijds gestopt vandaag. De plek voor een verlate lunch liep uit op een definitieve standplaats voor de nacht.  Het is onder andere zo gelopen omdat ik in een grote supermarkt een nieuwe powerbank op de kop heb getikt. Deze moet eerst helemaal vol voordat ik m kan gebruiken, en de uitbundig schijnende zon kon daar alvast zijn bijdrage aan leveren.
Ik ben opgelucht omdat ik op Google Maps uitgevonden heb welke route ik kon nemen tot de Costa del Sol zonder op onaangename verrassingen te worden getrakteerd. Met satellietopnames kon je precies zien hoe de wegen er ongeveer uitzagen. De route die ik nu aan het nemen ben is twintig kilometer om maar zal op een paar kilometer na over voor mijn fiets begaanbare wegen gaan.

De uitverkoren plek voor de  nacht.

Vanmiddag heb ik hier De herdertjes lagen bij nachte opgenomen en naar mensen gestuurd. Ook We wish you a Merry Christmas en dat staat vandaag op de status van Whatsapp, gezien in het licht van de omgeving waar ik nu bivakkeer.
Wel ver weg van mijn vrienden maar toch verbonden. En daar gaat het om.
Wat betreft Annette en Thea, zij zijn sinds gisteren in een huisje iets boven Nerja en langzaam maar zeker kom ik in de buurt. Ook in die omgeving woont een zekere Gérard als een soort kluizenaar. Tenminste: drie jaar geleden toen ik hier ook was woonde hij daar nog.
Maar hij heeft geen telefoon, noch brievenbus. Wel kreeg ik twee jaar geleden nog een kaartje van hem. 
Ben heel benieuwd of hij covid heeft overleefd, want hij leefde van wat de toeristen weggooiden. En hij was ook al een beetje ziek. Zal ik hem nog terugvinden in zijn huis boven de zee?

De dag van vandaag begon met een beetje mist waar ik zelf nog wat vuurdamp aan toevoegde.



Het opstaan is wel een beetje moeilijk omdat op deze vrij open plekken heel veel dauw ontstaat en daardoor de tent en alles om me heen kletsnat is. Als ervaren stoker krijg ik met het natte hout het vuur wel brandende maar er moet het nodige water verdampen, vandaar de rook.
Op onderstaande foto zie je wat ik zag toen ik vanmorgen de tent openritste.

Wel mooi, denk ik dan, maar zal ik toch nog even in de tent blijven? 

En nu, bijna acht uur lig ik er weer in en mag daar nog twaalf uur lang in blijven. De kerstavond beleven, maar vooral lekker lang slapen.
Een fijne kerstavond is mijn wens en voor morgen alvast een geïnspireerde kerstdag.

F e l i z    N a v i d a d .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten