zaterdag 17 december 2022

Op de valreep nog een blog: telefoon was even onhandelbaar. Flink doorgefietst met mooi weer.

 Goedenavond. Nu heb ik ook alweer de schrik te pakken van een telefoon die op tilt slaat. Er kwam een mededeling dat ik een pictogram moest slepen en de telefoon boven vrij moest maken.





Maar er valt niks vrij te maken.
 Wel had ik daar vier maanden geleden een plakkertje op gedaan omdat ie gevallen was en er waren wat scheuren bovenin die ik zo beschermde.
Beginnen ze nu moeilijk te doen. Oh heden oh heden, nu dit weer, verzuchtte ik. Met geen mogelijkheid kon ik die hinderlijke tekst wegkrijgen. Soms helpt het bij problemen om de telefoon uit te zetten en daarna weer aan. Maar zelfs uitzetten lukte niet.
Uiteindelijk ging het toch ineens wel. Hopelijk kan ik deze editie van de blog nog schrijven. Mocht er een dezer dagen ineens geen blog verschijnen, maak je dan geen zorgen over mij.
De bedoeling is al een tijdje om een nieuwe smartphone aan te schaffen en Annette zou dan helpen met instellen. Aangezien de fiets al drie dagen lang geen mankementen vertoont en het weer prima is ben ik al aardig gevorderd in de richting van de ontmoetingsplek aan de Costa del Sol.


De afstand tot Sevilla is nu, op het eind van de dag nog iets van vijftig kilometer. Het is al Andalusië hier.

Op het eind van de dag werd het, net als gisteren en  eergisteren weer spannend. Overal drassige grasvelden met weinig bomen.
Af en toe kom je een gebiedje tegen met olijfbomen. De ervaring leert dat je daar niet moet kamperen omdat de ondergrond zware klei is.
Een leegstaand huis bracht vandaag weer eens de oplossing. Eerst dacht ik aan de zijkant ervan de tent op te kunnen zetten, maar op weg ernaartoe verzonk de fiets in het natte gras. Met moeite kon ik hem er weer uitkrijgen.

De fiets heeft zijn sporen achtergelaten.

De betegelde vloer rond en in het huis was beter begaanbaar. Even later was mijn onderkomen voor de nacht weer geregeld.

Ook was er in een andere kamer weer een open haard.


Het kostte wel wat moeite om hout bij elkaar te sprokkelen, maar het eten is weer gaar geworden.
Op de status van Whatsapp staat een filmpje over het een en ander.
Nu dan, met een nieuwe onzekerheid ga ik dus de nacht in. Maar ik zal toch wel slapen. Maar eerst nog eens goed op Google Maps kijken voor de route van morgen. Twee keer heb ik vandaag bij een benzinestation gevraagd of ik er een kaart van Andalusië kon kopen, twee keer nul op het request.
Het is eng om bij zoveel dingen afhankelijk te zijn van een smartphone.

B u e n a s     N o c h e s .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten