donderdag 1 december 2022

Zonder ontbijt de plek bij de ruïne verlaten. Zorgen om pedaal iets minder. Vanavond rust in de tent.

 Heerlijk gegeten en het vuurtje lukte weer voortreffelijk.



In de lucht was ook volop vuur te zien.





 Vanavond kwamen er niet tijdens mijn laatste happen twee agenten vanuit de duisternis op me af gesprongen zoals gisteravond. De schrik van dat avontuur zit nog een beetje in mijn lijf. Vanmorgen ben ik meteen in het halfschemer de boel al gaan inpakken. De agenten hadden immers geordonneerd dat ik meteen moest gaan. In deze situatie zit je niet lekker ontspannen te ontbijten. Bovendien was mijn theewater gisteren over het vuurtje gegaan, omdat dat per se uit moest. Met ijsthee had ik de boterhammen ook wel kunnen soppen natuurlijk, maar de onrust overheerste.

Daarentegen heb ik al vrij snel een bakkerij/café bezocht vanmorgen en daar bij de koffie een lekkere bol gegeten.
Hier was ook al te merken hoe Portugal al in de kerstsfeer zit.


Gelukkig Kerstfeest en een voorspoedig Nieuwjaar.


Een beetje chauvinistisch zijn ze in Portugal ook.



Mijn dagelijkse boterhammen met kaas kwamen rond het middaguur aan de beurt voor de verandering.
Op het vrij vlakke parkoers ben ik flink doorgereden, gebruik makend ook van het feit dat het nu mooi droog en zonnig weer was. Ik moet weer een beetje gaan rekenen, want over drie weken zijn Annette en Thea aan de Costa del Sol en dan wil ik er ook zijn. Dat is best nog een eind en in Lissabon heb ik beloofd dat ik daar iemand ga opzoeken.
Waarschijnlijk sla ik Fatima over en groet ik Maria op een andere manier.
Het is ook nog afwachten hoe de fiets zich gaat houden. Door regelmatig aan de moer van de crankspie te draaien is vandaag de slag uit het pedaal gebleven. Alleen waren er wel geluiden die ik niet snap. Dat maakte me nog wel een beetje onrustig.
"Wat zou het toch handig zijn als ik handig was", verzucht ik wel eens. Een echte wereldreis zal ik zo nooit kunnen maken, maar in Europa kan ik met een beetje geluk nog wel rondkomen.

In dit schattige winkeltje deed ik vanavond mijn inkopen.



En in deze omgeving zijn er al veel sinaasappelbomen.


Ziehier mijn ligging voor vanavond.




Daar onder Granada is ongeveer de plek waar Annette, Thea en ik elkaar rond de Kerst denken te treffen. Als ik een beetje doorrijd en niet teveel pech krijg moet dat lukken, lijkt me.

B o a    N o i t e  .


Welterusten.

1 opmerking:

  1. Jeetje je gaat best snel...volgens mij zit je een heel end in de buurt van peniche...gr rikky

    BeantwoordenVerwijderen