zaterdag 3 december 2022

Spanning op drie fronten op het laatst. Een beetje brutaal om hier te kamperen.

 Boa Tarde, goedenavond.
Het was even heel spannend tussen drie en vijf uur Portugese tijd. Het werd tijd om een kampeerplek te vinden, die een beetje beschut moest zijn vanwege de regen die aangekondigd werd en waarvan de toenemende spanning in de lucht een teken was.
Dubbele spanning dus, en dat terwijl F.C.  Oranje tegen de Verenigde Staten aan het spelen was. Daarbij was ik ook in spanning wat dat zou worden.
Maar het belangrijkste was om voor de nachtelijke uren onderdak te vinden. Het zou mooi zijn als er weer zo'n leegstaand huis zou opduiken zoals gisteren. Die staan er hier best veel, maar vandaag was er geen die me kon bekoren.
Tegen vijf uur Portugese tijd heb ik tenslotte besloten om hier te gaan staan, op een plek die een beetje privé zou kunnen zijn.
Aan de ene kant zijn er dennenbomen met gras ertussen.



Aan de andere kant wordt het terrein begrensd door een school en een sportterrein. Een lelijke plas water toont dat het hier ook flink geregend heeft.

Op het terrein staan containers opgesteld.

Het grote hek ernaartoe was dicht, maar een sluippaadje verraadt dat er wel naartoe gelopen wordt en mijn fiets is daar ook overheen gekomen.
 Een beetje brutaal dus wel van mezelf, maar dat moet je af en toe toch zijn.
Het voordeel van dicht bij de bewoonde wereld staan is dat het met slecht weer veel geborgener aanvoelt.
Als het morgen dus volop regent ben ik zo bij een cafeetje en zelfs is Intermarché in de buurt. Die is misschien morgen wel open.
Tja, nu kwart voor acht Nederlandse tijd beginnen de eerste regendruppels op de tent te vallen. Het geeft onzekerheid, deze weersssituatie. Regen in zuidelijke gebieden valt niet zoals bij ons in Nederland. Daar kan het een uurtje regenen, of een halve nacht en soms wel eens een groot deel van de dag. Als het hier regent kan dat dagenlang stortregen betekenen, zoals dat vorige maand tien dagen lang het geval was en waarvoor ik die herberg genomen had. Nu zit ik mogelijk weer voor hetzelfde euvel.
Wil wel nu over drie weken bij Nerja aan de Costa del Sol zijn, dus lang schuilen is er ook niet bij.
Ik had beloofd iemand te bezoeken in Lissabon, maar ik overweeg deze belofte te breken.
Nu met dit rotweer die grote stad in trekken is nog vervelender dan met mooi weer. Ze heeft ook geschreven morgenavond negen uur pas thuis te zijn. Liefst laat ik Lissabon rechts liggen morgen.



Vanaf de blauwe fiets zal het nog zo'n vijftig kilometer zijn tot de rode vlieger in Lissabon, maar zo ongeveer halverwege de blauwe lijn overweeg ik linksaf te slaan naar het zuidoosten.
Op dat punt neem ik in ieder geval de beslissing
Dat kan overmorgen ook zijn, als ik morgen besluit hier te blijven. Is een beetje afhankelijk van de regenvooruitzichten.

Een fijne avond gewenst en een spannende wedstrijd voor de voetballiefhebbers. En ja, Oranje is door! Hiep hiep hoera.

B o a    N o i t e .
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten