donderdag 8 december 2022

Onzekerheid weer opgelaaid vanwege teruggekeerde fietsproblemen. Tot zondag nog in herberg. Maandag MOET ik eruit.

 Vanmorgen op weg naar de supermarkt hoorde ik weer getik bij de trapper dat meestal voorafging aan het weer losraken van de moer aan de crankspie.
Mijn sleutel waar ik m altijd mee aandraaide zat nog in mijn broekzak.
Nu bleek de moer dol te zijn of de schroefdraad kapot en is de situatie dus nog erger dan voordat een fietsenmaker enkele dagen geleden eraan gesleuteld heeft.
De rust die ik dus even had bleek maar van korte duur te zijn. Het idee van een nieuwe fiets kopen is zo gek nog niet. Gisteren toen ik ook in die supermarkt was zag ik er daar een stuk of zes te koop staan.



Op één na kosten ze allemaal tweehonderd euro, die andere was voor achtenzeventig euro te koop. Dat is de prijs ongeveer van de nieuwe banden die ik eergisteren gekocht had.
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb de meest geschikte fiets eruit laten halen om nader te bekijken.
Hij leek me iets te laag voor mij en dat vond de man die mij hielp ook. Dus heb ik er van afgezien.
Morgen ga ik ook fietsenmakers langs en wie weet wat dat oplevert.
Mijn verblijf hier heb ik vanmorgen kunnen verlengen met nóg twee dagen. Zondag zou eventueel ook nog kunnen, verzekerde de alleraardigste beheerderes van de herberg me, maar vanaf maandag zijn alle twintig kamers gereserveerd.
Ook dit was geen goed nieuws voor mij, want stiekem had ik al het plan om tot woensdag te blijven, afgaande op de regenverwachtingen, die juist voor maandag en dinsdag hooggespannen zijn.
In ieder geval vandaag van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat kleren te wassen. Zelfs een van mijn wollen truien is in bad geweest, met mij erbij.


Het gat met krantenpapier dichgestopt, warm water met wolwasmiddel erin, de trui paste mooi.

De trui is er weer stukken vrolijker van geworden

En de rest van de was hangt aan het lijntje, terwijl het eten te pruttelen staat op het dit keer niet clandestiene vuurtje.

Op de status van Whatsapp zijn de bijbehorende bewegende beelden te zien.

Ik wens u nog een prettige avond met vannacht mooie dromen.

B o n s    S o n h o s  .


Geen opmerkingen:

Een reactie posten