maandag 9 januari 2023

Met Jan en José uit eten geweest in een Indisch restaurant in Nerja. Veel ficusbomen in de stad..

Hallo allemaal.
Vandaag zijn we met zijn drieën plus de hond naar Nerja geweest en Jan en José hebben me uitgenodigd in een Indisch restaurant te eten. Zij hebben daar meer ervaring mee dan ik, die sowieso zelden in eetgelegenheden kom. Voor mij was het om verschillende redenen een leerzame dag. Op de eerste plaats door dat Indisch eten mee te maken. 
Tot ieders verbazing heb ik zelfs, in navolging van mijn gastgevers, ook maar eens een biertje erbij genuttigd.



We hadden alle drie wat anders besteld om uiteindelijk alles samen op te eten.
Het had me prima gesmaakt.
Een ander leerzaam aspect van dit uitstapje was de grote botanische kennis van José, die heel veel van planten afweet. Ze heeft zelf lange tijd een bloemenwinkel gehad en werkt nu ook nog in een bloemenzaak. We zaten op een terras koffie te drinken in de buurt van een grote boom. De naam is ficus, een uit de kluiten gegroeide Nederlandse huiskamerplant.



Later, tijdens onze wandeling door de straten van Nerja, zagen we heel veel ficussen.

Een ficus benjamin heet deze.

In de buurt van waar de auto stond waren hibiscusplanten die nu al bloemen hebben.



Piet en Jet hebben er in Breugel ook een in de tuin, maar die bloeit pas in augustus.
Maar de tuinen hebben hier ook al volop courgettes, die oogstrijp  zijn.
Als je goed kijkt zie je de courgettes eraan hangen.


De courgetteoogst in volle gang.

Ook zie je hier overal al velden met tuinbonen.



Op het eind hebben we nog boodschappen gedaan. Catootje hielp mee om het spul naar de auto te dragen.


Op het filmpje van de status van Whatsapp zie je haar in actie.

Toevallig zijn we ook nog de man Matthio tegengekomen die ik vrijdag trof in Nerja, nu samen met twee andere mannen van wie er een vol bewondering was voor de trui die ik aanhad. De beschrijving die ik had gegeven klopte aardig met de werkelijkheid, vonden Jan en José.
Intussen is het alweer half negen. Tijd om nog even een toetje te nuttigen. Een fijne avond gewenst met de groetjes van ons drieën.







B u e n a s   T a r d e s .



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten