vrijdag 20 januari 2023

Wind zorgde toch niet voor slapeloosheid. Vogeltjesdans tijdens ons ontbijt.Tapas gegeten in het café tegenover de camping.

Goedenavond.
Mijn gemopper over die rotwind bleek gisteren niet nodig. De buitentent werd aanvankelijk wel haast uit zijn voegen getrokken, maar met alle touwen die ik had plus de snelbinders had ik hem vastgebonden aan alles wat ik aan steun om me heen kon vinden. Zelfs mijn fiets werd gebruikt.

Ik was extra bang omdat in het westen ook nog wolken op kwamen zetten. Regen op een door de wind neergesabelde tent maakt de hele inhoud nat, inclusief mezelf. Maar door deze maatregelen waren binnentent en buitentent genoeg uit elkaar en kon de tent niet platgedrukt worden. Bovendien werd de wind later in de nacht weer gematigder en ik heb gewoon lekker kunnen slapen.
Vanmorgen tijdens het ontbijt in de ochtendzon waren we getuige van vrolijke mussen die een soort vogeltjesdans voor ons deden.

Op de status van Whatsapp zie je de uitvoering ervan.
Behalve de vogeltjes zijn de mensen hier ook allemaal goed gemutst en ook de vele honden die ze mee hebben genomen. Het echtpaar naast ons zijn Nederlanders, die een deel van het jaar hier wonen in hun camper en een ander deel in Frankrijk. Ze zijn, in tegenstelling tot de meeste mensen op de camping nog geen pensionado's. Ze werken voor een verzekeringsmaatschappij via hun computer.

Buurvrouw Joice met haar twee honden, op het terras waar Wineke en ik ook zaten.

Een gezellig terras van het café schuin tegenover de camping, waar Wineke vaak komt, en ik nu ook, is de bedoeling. Ze hebben er ook een krant, daar lees ik graag in. Vandaag en gisteren heb ik daar kennis gemaakt met het eten van Tapas. Die smaken naar meer.

Beneden zie je waar het leven zich nu afspeelt. Ik denk er wel een tijdje te blijven. Morgen gaan we samen naar een markt, is ons plan en zondag is er ook een in de buurt.

Vanmiddag heb ik ook hier op de camping de accordeon even tevoorschijn gehaald.
Een prettige avond is mijn wens.

B u e n a s   T a r d e s .