dinsdag 18 april 2023

Alles in orde thuis op mijn stekje Les Costilles.

 Goedendag. Bonjour.
In het zonnetje zit ik, op het terras voor de hoofdcaravan. Heerlijk. Een vlinder fladdert in het nog zeer lange gras en net zag ik een roofvogel door het dal vliegen.
Vanmorgen toen ik vanuit mijn bed het dal in keek zag ik er tegenop hoe ik het aan moest pakken. De zon kwam niet goed door en het was koud buiten, wat ik constateerde toen ik naar het buitentoilet ging.
De pijpen voor de kachels waren nog niet aangesloten en om bij het tuinhuisje te komen moest ik door het lange natte gras. Maar ik vond de moed om de stappen naar boven te ondernemen en aan het prutsen te gaan met het in elkaar zetten van de stukken pijp voor de kachel in het tuinhuisje.
Gistermorgen in dat jagershutje was dat allemaal al geregeld. Maar na een wat onhandig gedoe was ik er na een kwartiertje in geslaagd om één lijn te krijgen in de afvoer en even later, triomf, brandde de kachel en kon ik daarop het theewater tot koken brengen.


Hoera, de kachel brandt en verjaagt de kou.




Het theewater kookt.



Het tuinhuisje verwelkomt mij met open armen(deuren).

Het theewater kwam nog uit de fles water die ik in Vernoux gisteren gekocht had, om niet meteen naar de bron te hoeven zoeken die ergens in het lange gras over aan het lopen is, maar op een gegeven moment wilde ik toch koffie en ben op zoek gegaan naar het zo belangrijke water. Elke keer als ik terugkom heb ik een kleine angst dat het water misschien een andere weg is gaan volgen en niet meer uit de doorgesneden fles komt die ik aan de bron heb gehangen. Maar gelukkig, dit keer vond ik het kostbare water ook weer terug.


De bron teruggevonden. Loopt geweldig goed.


 Op de status van Whatsapp komt straks een filmpje van de fluitketel die aangeeft dat het water kookt, gevolgd door het naar buiten komen van het bronwater.
Vanaf ongeveer elf uur kwam de zon goed door en was het heerlijk toeven in de buitenlucht. Echter, juist op dit moment, vier uur, begint de zon schuil te gaan achter opkomende wolken. Trui aan helpt, maar is niet genoeg, want er blaast ook een wind in mijn nek.
Vandaag dinsdag, marktdag in Lamastre, maar daar ben ik niet naar toe gegaan. Gisteren had ik er voor gezorgd om voor twee dagen eten in huis te hebben, zodat ik vandaag hier een beetje op orde kan komen.
Er zijn al gasten die 'geboekt' hebben en over ongeveer drie weken komen, dus de komende tijd ga ik het nog meer op orde maken hier, in ieder geval door veel gras te maaien.


Nu uitzicht op een mooie wolk.



Als de dames er zijn zullen de potten op de rand van het terras weer gevuld zijn met fleurige geraniums.

Vandaag had ik trouwens ook al een gast in mijn tuinhuisje. Een hagedis zat daar verstopt onder een kleedje. Ik heb hem uit huis gezet en in het gras buiten.


Mijn gast, de hagedis.


De hartelijke groeten van dit fleurige geheel en tot morgen.




À    d e m a i n .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten