dinsdag 11 april 2023

Na euforie weer snel met beide benen op de grond.

 Goedenavond. Bonsoir.
De vreugde en opluchting waren van korte duur.
In Pont Saint-Esprit vond ik een fietsenmaker die beide problemen oploste.
Dit had ik nooit verwacht. Wel dat vervangen van de remkabel voor de voorrem. Maar dat hij ook nog een nieuwe crankspie had om de oude versletene te vervangen niet.
Euforie bij mij toen ik wegfietste en om het te vieren schoof ik in Pont Saint-Esprit in een pizzeria aan.





Maar bij het fietsen hoorde ik een zachte tik, telkens als de trapper rond ging, terwijl ik die niet hoorde als ik freewheelde. Dus dan moet het te maken hebben met de trapper. De moer aandraaien die op de spie zit, kwam in me op.
Op zo'n manier kon ik in Portugal het probleem keren. Maar nu bleek dat het zaakje al dol was en goed kijkend zag ik dat de schroefdraad van de spie beschadigd was. Had de fietsenmaker gedaan want hij moest de bout terugslaan omdat ie de eerste keer niet goed erin zat.


De spie met de moer erop die niet vastgedraaid kan worden helaas.

Het is niet zo dat je nu al speling kunt merken bij het trappen, maar ik ben bang dat dat wel weer komt nu de bout niet strak aangedraaid kan worden en ik denk dat het tikken het geluid is van de in gang gezette ontwrichting.
Onzekerheid is dus weer terug na de euforie.
Maar inmiddels heb ik me alweer neergelegd bij de nieuwe situatie, die toch al veel fietsbaarder is dan de dagen ervoor. In ieder geval heb ik nu weer twee goedwerkende remmen en zolang het duurt gaan mijn trappers weer gewoon rond, misschien ook wel weer tweeduizend kilometer, en dan zien we wel weer verder.
In totaal zijn we vandaag twintig kilometer verder opgeschoven naar het noorden en weer terechtgekomen in de Ardèche.





 Ik wilde niet verder gaan dan Bourg-St-Andéol. Morgen woensdag is daar een markt waar ik al verschillende keren gespeeld heb.
Vlak voor deze plaats staat mijn tent nu.




Een terrein hiernaast lijkt vroeger een groentetuin geweest te zijn gezien de voorziening voor irrigatie.




Uit de grond wordt bronwater opgevangen in een roestige, door de begroeiing moeilijk zichtbare bak.



Tussen die bak en het blauwe vat zit een slang die het water doorgeeft.



Hier heb ik de witte slang even uit de ton gehaald.

Van dit alles komt er een filmpje op de status van Whatsapp.

Nu kwart voor acht is het weer tijd om wat te luieren.
Ik wens iedereen nog een fijne avond en voor Sarita (maar ook voor anderen) is hier nogmaals mijn telefoonnummer 0626993155

B o n n e    S o i r é é .







1 opmerking: