zaterdag 29 april 2023

Twijfelachtig weer: Wim niet naar markt maar naar mij. Hoe heet "judaspenning in het Frans

 Goedenavond.
Wim had vanmorgen van zijn markt afgezien omdat regen verwacht werd en in plaats daarvan is hij mij op komen zoeken. In werkelijkheid bleek die regen uit af en toe een drup te bestaan, althans bij mij op het erf. Ergens onder de caravan lag nog een oude af en toe gebruikte parasol en Wim die met zijn handjes uit de voeten kan heeft hem bruikbaar gemaakt.


Op de status van Whatsapp zie je hem bezig.

Erg goed hebben we het systeem niet uit kunnen testen daar de hoeveelheid water die naar beneden kwam schaars was.

Rosa uit Barcelona die deze blog leest reageerde met dat ze een middel had tegen ontstekingen waar zij baat bij had. 




Opgezocht met Google kwam ik dit tegen.



Het grappige is dat Wim deze Harpagofito oftewel Duivelsklauw verkoopt en dat hij aanstaande donderdag naar de markt van Yssingeaux gaat om er bij een collega wat van over te nemen. Hij gaat daar zelf dan ook staan en in principe ga ik dan met hem mee om er een muzikale bijdrage te leveren.

Toen Wim weer vertrok ging hij even gebukt onder een omgevallen boom. Er zijn er helaas veel meer omgevallen de laatste tijd, niet alleen bij mij maar overal. Te wijten aan het te droge weer.

Een oefening om lenig te blijven voor Wim, voor mij en  voor andere mensen die komen en gaan.

Heb nog een beetje gepuzzeld over het vervolg van mijn handwerk.
Een stukje van deze blauwe trui wil ik in het gele vlak gaan brengen.





Uitdrukking van de dag.

Monnaie du pape  

Betekent letterlijk penning van de paus.

Bij ons heet het judaspenning.



Er staan veel judaspenningen op mijn terrein.

Zo, ik ga weer eens terug naar mijn grondstukje en voor het eten zorgen. Ik wens u een smakelijk eten.

B o n    A p é t i t .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten