zondag 30 april 2023

Mooie dag vandaag.

 Goedenavond.
De dag begon grijs en frisjes en toen ik half acht op was twijfelde ik of ik de kachel boven in het tuinhuisje aan zou maken of beneden zou blijven. Ik moest nog iets goedmaken in mijn breiwerk, want gisteravond ging ik erg in de fout en in het halfschemer moest ik mijn herstelwerkzaamheden staken. Door dat nu te doen vergat ik dat het nog frisjes was en toen ik na een half uur opgelucht mocht concluderen dat de trui er weer goed uitzag begon zelfs buiten een vaag zonnetje door de wolken heen te komen. Het ontbijt daarna met uitzicht op mijn mooie bloemen was weer heerlijk.



De lucht was nog wel grijs, maar mijn entourage was warm.



Ontdekt dat deze losse thee, die ik al lang heb veel lekkerder is dan die in theezakjes.

Na het ontbijt was er weer een gemixt programma van denkwerk en handenarbeid.



Het boekje met Franse citaten ligt naast mijn breiwerk.

Ondertussen kreeg ik van Rosa een mooi filmpje over een beroemd concertgebouw in Barcelona, waarvan hier een afbeelding.




Schoonheid ook op Les Costilles op het vlak van de bloemen.




En van Narda, die veel oog heeft voor wat de natuur in alle eenvoud ons biedt kreeg ik  vele mooie exemplaren uit haar tuin.

Deze vind ik een hele mooie.


Ondertussen moet er ook wat ruimte gemaakt worden op mijn landje.

De van onder het gras tevoorschijn komende aarde heb ik deels nodig om mijn geraniums en petunia's over te potten.


Er was ook tijd voor magdalena's met koffie.


En even een dutje gedaan in de zon. Door een puzzel te bekijken komt de slaap meestal vanzelf.

Op de status van Whatsapp komt nu nog een filmpje van gisteren, gemaakt met Wim. We moeten blijven lachen.

Uitdrukking van de dag:


Marcher à côté de ses pompes.

betekent

Naast zijn schoenen lopen.

In officieel Frans heten schoenen souliers of chaussures, maar in de volksmond worden ze ook pompes genoemd.
Ik heb er een spreuk van gemaakt:

Mieux vaut marcher à côté de son vélo qu'à côté de ses pompes.

Je kunt beter naast je fiets lopen dan naast je schoenen.

Nou, dat was het dan voor vandaag. Het begint frisjes te worden in mijn T-shirt terwijl de zon even schuil gaat achter een wolk. Ik fiets weer naar huis.
         Smakelijk eten.

B o n   a p é t i t .

1 opmerking:

  1. Hahaha, gelukkig tu ne marches pas aussi à côté de ton vélo

    BeantwoordenVerwijderen