maandag 24 april 2023

Met Bruno ratatouille gegeten. Mijn andere accordeon weer tot leven gebracht. Morgen neem ik m mee naar de markt van Lamastre.

 Goedenavond.
Het was gezellig met Bruno. Hij is voor een paar daagjes in de Ardèche en vanmiddag hadden we afgesproken dat hij zou komen. Mijn specialiteit ratatouille stond op het menu.


Naast het samen eten hadden we natuurlijk ook veel lol.


Bruno grinnikte vanwege het door mij uitgezette spoor van schoenen, sandalen, klompen en laarzen dat de weg naar het tuinhuisje moest wijzen.


De ratatouille staat klaar om opgeschept te worden.

Een en ander is in beeld en geluid te zien op de status van Whatsapp.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om Bruno te vragen een paar foto's te maken van de nieuwe trui als ik hem aan heb.






Morgen zien we elkaar weer op de markt van Lamastre, waar ik waarschijnlijk een andere accordeon ga bespelen dan degene die de hele reis meegeweest is.




Vandaag heb ik het instrument weer eens tevoorschijn gehaald en ik bleek er nog prima op te kunnen spelen.
Op mijn hoed heb ik hier zo'n ringelding dat je eigenlijk om je enkel moet doen en door te stampen kun je dan je ritme accentueren. Maar zo klonk het ook wel grappig.
Of ik dit bij het optreden ook al aandurf op deze manier weet ik nog niet 
Moet nog moed verzamelen. Maar eigenlijk hoeft dat ook weer niet. Gewoon doen wat je voelt en dan komt het altijd goed.

Bij het gras maaien met een sikkeltje, sprietje voor sprietje, kom je kruipende over de grond van alles tegen. Naast een ouwe schoen en een verdwaalde fles was er een schattig, ontluikend bloemetje, dat mijn aandacht trok, half verscholen onder de caravan.






De letter A lag ook al in het gras, van de balustrade afgevallen, waar de letter afgelopen zomer gezelschap had van de H, de N en de  S.
Hans was toen namelijk een tijdje mijn gast.


Ondertussen is het half negen. Het is koud aan het worden hier buiten op mijn blogplek.
Maar ik ga  of wel even hier naar de samenvatting kijken van PSV- Ajax van gisteren, waarvan ik de uitslag nog niet weet.
Een prettige avond is mijn wens en tot morgen.

B o n n e    S o i r é e  



À   D e m a i n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten