zondag 21 januari 2024

Niet zaniken.....Met letters kun je alle kanten op. Geen bezoek, wel veel contacten.

 Goedenavond. 
Vandaag zondag kwamen er geen mensen op bezoek,  maar het was wel heel gezellig. Onder andere met Dick voor wie ik de letters heb uitgezaagd van kazen. Hij krijgt er wat letters bij voor als het in zijn kraam te pas komt.



Ik vind het leuk om met letters te spelen en met woorden in het algemeen. 
Een overleden vriend wees mij altijd op het volgende:


Spreuk van de dag. 



Tussen kosmisch en komisch zit maar één letter verschil.



Hij was sceptisch als mensen erg fanatiek bezig waren met bovenaardse filosofieën. Hij moest daar vooral om lachen. 

De dag begon met het vervelende maar noodzakelijke karwei van het schoonmaken van de kachel en zijn pijpen,  maar vanmorgen waren de omstandigheden daarvoor beter dan de afgelopen dagen. Het vroor niet meer, het aanraken van de pijpen leverde geen koude handen op, wel hele vieze, want aan de pijpen zat veel teer.
Hoe krijg ik die schoon, was mijn vraag na afloop? Er stond wel een emmer bewaard afwaswater, maar dat was één ijsklont. Een pan heet water eroverheen was de oplossing.


De helft van de ijsklont bleef ijs.........





............maar de rest werd lauw water, waarin het vuil van mijn handen verdween als sneeuw voor de zon.
Het roet dat uit de pijpen kwam werd opgevangen in een doos.





Toen ik vanmorgen zat te ontbijten en naar buiten keek zag ik tot mijn  verbazing dat de houtstapel waar ik zo trots op was gedeeltelijk was ingestort. Dit had ik niet verwacht van mijn degelijk ogend bouwwerk. 


Van nadere bestudering is het vandaag nog niet gekomen. De speelde zich bijna volledig binnen af. Hout splijten voor de aanmaak was bijvoorbeeld iets waar ik vandaag zin in had en wat ik met veel plezier deed.


Hiermee kan ik weer een tijdje vooruit. 

En ook is de laatste mouw van de trui nu bijna dicht.

Voor de status van WhatsApp heb ik vissers gefilmd die hun wagentjes met al hun spullen door het gras trokken naar hun auto's.




 Ze hebben hun hobby uitgeoefend. Een vorig keer sprak ik sommige mensen. Iemand liet me een papier zien waarop het aantal kilo's gevangen vis van een ieder stond genoteerd. De sport is wie het meeste aan de haak heeft geslagen. De vissen worden teruggegooid. (Wel of niet met een angel in de keel, denk ik dan erachteraan).

Vroeger toen ik de accordeon nog niet ontdekt had had ik wel al een fluit met pianotoetsen,  een melodica heet zo'n ding. Ik had vandaag spontaan een wijsje in mijn hoofd en daartoe heb ik mijn melodica even tevoorschijn gehaald. 



Dankzij de techniek in mijn telefoon is deze creatie bewaard gebleven. 

Een prettige avond is mijn wens en voor straks.........


W e l t e r u s t e n. 







En morgen........


Gezond weer op!

Met of zonder zon.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten