woensdag 24 januari 2024

Gevallen boom helemaal weggehaald. Gezellige mensen op bezoek.

 Goedenavond. 
Vandaag is het groot materieel voor de derde keer aan de gevallen boom bezig geweest en nu is alles opgeladen op een schip en weggevoerd. Gewapend met de camera van de smartphone ben ik erheen gegaan,  maar ook met een kruiwagen. Een paar voor mij handelbare takken kon en mocht ik nog meenemen. Maar het was vooral interessant om te zien hoe de dikke stam succesvol te lijf gegaan werd door een elektrische zaag.









En natuurlijk was het indrukwekkend om die heftruck de loeizware brokken op te zien tillen en op de boot te zien werpen. 



Op de status van WhatsApp is het allemaal te zien.


Wat ze ermee gaan doen met die grote brokken wist de man die ik sprak niet precies. Met een bepaalde techniek worden ze in schijfjes gehakt, dacht hij.
Hij was ook nog zo aardig om een door mij begeerde tak  in mootjes te zagen, zodat ik er thuis alleen nog met de bijl in hoefde te hakken. 







Wat voor de een kruimels zijn is voor de ander brood. 




De inhoud van de kruiwagen omgetoverd in hapklare blokken. 


Het was een gezellige dag vandaag. Eerst kwamen vanmorgen André met een zekere Frans op de koffie, vanmiddag verschenen Paul en Renée en ze werden getrakteerd op kruidenthee. 
Renée mocht het spreukenbordje meenemen dat haar erg aansprak.




Spreuk van de dag 


Niet te hard opruimen, dat verstoort de wanorde.






Een voortgezette gezelligheid is mijn wens voor vanavond. 




T o t   M o r g e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten