dinsdag 2 januari 2024

Je kunt beter af en toe gek doen dan gek worden. Dick bleef slapen.

 Goedenavond. Mijn gast is blijven slapen.
Het was gisteravond nog vrij intensief met Dick. Serieus praten werd afgewisseld met carnavaleske bewegingen. Gevoelsmatig mezelf uitdrukken doe ik graag en is heilzaam voor de geest. Dick en ik kunnen elkaar daar heel goed in vinden. Zelfs op de markt bij zijn kaaskraam komen we soms tot spontane dansen, waardoor ook bezoekers worden aangespoord. Maar goed dat de buren ver weg wonen,  anders hadden ze zich zorgen gemaakt over de geluiden die wij produceerden. 
Dick is in zijn leven geraakt door het boeddhistische  geloof en daar hoort bijvoorbeeld het mantrazingen toe.
Ohm, Ahm, ehm enzovoort. En dat kan ik met gemak creatief aanvullen. Vandaar dat het een beetje een dolle boel is geworden. Dit brengt me tot........

De spreuk van de dag. 



Je kunt beter af en toe gek doen dan gek worden.




Maar daarnaast was het soms ook heel ernstig. 
Het regelmatig mediteren hoort  ook bij de vaste patronen vsn Dicks leven. Terwijl ik vanmorgen de kachel liet ontbranden en de tafel klaarmaakte voor het ontbijt zat Dick in de houding van Boeddha. 



Boeddha Dick. 



De kachel is aangemaakt,  het tbeewater staat op. 



Een paar van mijn spreuken heeft hij meegenomen toen hij vanmorgen rond elf uur vertrok.


Een ervan is deze.


Deze moet ik nog herscheppen. 


Vanmiddag heb ik af en toe weer wat hout in mijn handen gehad. Naast breien is dat mijn manier om meditatief bezig zijn: Eentonige handelingen zijn het, waaronder ook fietsen valt. André is ook even op de koffie geweest en ook heb ik de andere buren gesproken. 
Intussen begint het buiten weer harder te waaien. Storm Henk meldt zich als eerste storm van dit nieuwe jaar.
Op de status van WhatsApp waren de gemoederen nog bedaard en gluurde de maan door mijn slaapkamerraam. 
Afwisseling genoeg in ons Nederlandse klimaat.



E e n   f i j n e   A  v o n d 

is mijn wens.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten