dinsdag 9 januari 2024

Cryptogrammen geven inspiratie voor spreuken. Waterstand weer bijna normaal, dus weer verder met stapelen.

 Goedenavond. Het is drie minuten voor zes en ben net weer teruggekomen met nog een stuk boom. Naast het zagen en kloven ben ik vandaag ook weer verder gegaan met stapelen. Het water is namelijk weer zover gezakt dat ik er van alle kanten bij kan.

De houtberg boven ben ik netjes weer beneden aan het bijstapelen. 




Om even snel een paar foto's te maken heb ik intussen weer die koude wind getrotseerd,  zonder jas. Was geen gezonde actie, want daarna was ik even helemaal koud. Een longontsteking is niet handig om te krijgen. 
Zal ik hierna nog warm eten? Vanmiddag heb ik namelijk het restant van de ratatouille op van afgelopen vrijdag.  Het was nu een diepvriesmaaltijd.






Een pan die als plantenbak heeft gediend en vol met water was geregend heeft nu een mooie ijsvulling. 



Heel onverwachts kwam ik ook nog tot het schilderen van een spreukenbordje. Bij het oplossen van een cryptogram stuitte ik namelijk op een vraag die mij inspireerde tot de volgende tekst:



Spreuk van de dag. 


Een schouderklopje en een nekslag liggen dicht bij elkaar. 





De vraag was: "Tussen kopstoten en schouderklopjes zijn die funest"


Vraag 9 horizontaal. 



Dan denk ik: Wat zit er tussen kop en schouder ? De nek! Nekslagen is dan het antwoord. Al lang geleden kwam zoiets dergelijks ook al voor. Het toen gemaakte bordje is (tijdelijk?) zoek, maar vanmiddag heb ik de vergeten spreuk weer in het daglicht gezet.
Fijn dat er zo weer iets creatiefs uit mijn handen kwam vandaag.  Aan de trui is niet gewerkt,  maar gisteren lagen de vier delen als volgt bij elkaar:





De zon ging vandaag zo ongeveer onder zoals ie gisteren ook onder ging.





En vanmorgen kwam ie zo boven de horizon uit:



Inmiddels is het tien voor zeven. Ik denk dat ik toch nog maar ga koken. De snijbonen in de benedenruimte zijn misschien al aan het bevriezen. 
Het was vanmorgen trouwens min drie, toen ik opstond, maar heb lekker warm geslapen in drie slaapzakken over elkaar heen.
Op de status van WhatsApp komt nu een filmpje van gistermorgen,  toen het water ongeveer op zijn hoogst stond.
Een fijne avond gewenst met.....


V e e l   w a r m t e .







Geen opmerkingen:

Een reactie posten