maandag 8 januari 2024

Een bever wilde met de pont mee. André 81. Bij Carla bloembollen geplant..

 Goedenavond.  Donderdagochtend toen we nog in de moessonperiode zaten kregen de veerlui van de pont van Megen naar Appeltern een ongebruikelijke gast te vervoeren. Drijfnat vertoonde zich een bever op het dek. 




Het volgende relaas kreeg ik zonet van Toon, een van de dienstdoende veermannen.






Het filmpje heb ik geprojecteerd op de status van WhatsApp. Het eindigde met de duik van het beest vanaf de veerklep in het water.


Moeilijk te zien, maar op deze foto is het beest weer in de rivier terecht gekomen, net achter de klep van de veerpont. 


 Vandaag is de verjaardag van André en ik heb hem opgezocht in Oss , in het huis van Sjaantje. Daarna heb ik bij Carla mijn belofte ingewilligd om in haar tuin bloembollen te planten.

De tuin van Carla in winterstemming. 



Ook in potten heeft ze al veel narcissen staan. Op tafel ligt ook de grondboor en een minischopje.




Hier onder andere zijn bollen de grond in gegaan. 



Het wordt tijd om Carla's naam te vernieuwen,  zag ik.




Thuisgekomen rond vier uur heb ik de kachel voor de tweede keer weer aangemaakt en erboven de houtstapel aangevuld met nog vochtig hout.




Tot nu toe heeft de kachel flink geloeid, maar nu stop ik met hem voeren. Met die strakke oostenwind gaat de temperatuur hier snel naar beneden. 14 graden nu. Mijn bed moet me de rest van de nacht warm houden. 
Een Franse uitdrukking die op een Nederlandse lijkt is vandaag de.......



Uitdrukking van de dag. 



Een kikker in de keel hebben. 



Avoir un chat dans la gorge. 




In Frankrijk hebben ze een kat in de keel, waar wij een kikker in de keel hebben.



Mijn wens is:

E e n   w a r m e  n a c h t.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten