vrijdag 12 januari 2024

Fiets klaar voor morgen. De ganse plas vol met ganzen. Verder gegaan met mijn legpuzzel. Diepvriesmaaltijd vandaag.

 Goedenavond. Mijn buikje moet nog even geduld hebben. Een diepvriesmaaltijd wordt bereid.



Maandag had ik spinazie gekocht uit de diepvries en daarna was tot gisteren de diepvries van de buitenlucht de bewaarplaats ervan. Nu staat het lekker te pruttelen op de kachel,  samen met de aardappelen. 




Vandaag weer verder gewerkt aan mijn legpuzzel. 



De blokken werden ter plekke gefabriceerd. 

 



Rechtsboven zie je de zaagbok, die in het Frans zaaggeit wordt genoemd. Dit brengt me op het.....


Woord van de dag. 


De zaagbok


La chèvre (Frans) , 
wat dus geit betekent. 


Vandaag ook weer voor weinig afwisseling gekozen,  maar morgen wordt weer een speeldag. Ik denk dat ik naar Uden ga. De versleten voorband heb ik vervangen door een buitenband die hier lang buiten heeft gelegen.  Niet zeker dat dit een verbetering geeft. Maar voorbanden kunnen veel hebben,  slijten niet zo snel.





Veel  ganzen zijn er op en boven de plas.

Op het filmpje op de status van WhatsApp zie je ze zwemmen. 


Gisteren nam een valk weer eens plaats op de dennenboom hiernaast.


De boom die ooit als kerstboom heeft gediend heeft zo weer even een piek gekregen. 

De stand van het water is ongeveer weer normaal. Toen het vorige week even beneden peil was vond ik voor de grap spijkers op de drooggevallen bedding, maar in het echt vond ik ook hout op de bodem. Zwaar hout dus, dat niet blijft drijven. 

Ik heb de stukken af en toe gezellig bij elkaar op de kachel gezet, maar helemaal droog lijken ze nog niet. Geschikt als er ooit weer eens een koude periode komt, want die zullen wel veel warmte geven. 


Snikheet is het echter nu met populierenhout ook. 

E e n   p r e t t i g e  a v o n d

is mijn wens.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten