woensdag 10 januari 2024

Terras aan het water is aan het ontstaan. Erik leverde goed materiaal voor spreukenbordjes.

 Goedenavond. 
Vandaag ook weer fanatiek bezig geweest met hout sjouwen, zagen en stapelen. Er ontstaat zelfs een soort terras.





Een stoel erop gezet om een idee te krijgen,  en zie, dat ziet er niet gek uit.


De status van WhatsApp vertoont een filmpje ervan.

Ook op kleine schaal is er gezaagd vandaag. Erik had namelijk triplex voor me meegebracht. Uit één van de plankjes zijn zes spreukenbordjes gesproten. 


Hier zijn geen woorden voor ( nog niet).


De straffe oostenwind is nu veel minder geworden. De warmte zal langer in de boot blijven. Er hoeft vandaag geen hout meer in de kachel. Wel leg ik er nog even op wat van buiten kwam, maar erg vochtig zal dat niet meer zijn, daar heeft de wind voor gezorgd. 
Oh, toch nog vochtiger dan ik dacht, merkte  ik nu ik het in mijn handen had om op de kachel te leggen.
Vandaag heb ik een bekende Nederlandse spreuk, die een iets afwijkend Frans equivalent heeft.



Spreuk van de dag. 


De een zijn nood is de ander zijn brood.


Le malheur des uns fait le bonheur des autres 

Letterlijk staat hier: Het ongeluk van sommigen zorgt voor het geluk van anderen.

Voor vanavond raad ik u aan de sterrenhemel eens te aanschouwen voor zover mogelijk. We hebben nu immers  weer een heldere periode. Zojuist zag ik het wintersterrenbeeld Orion prachtig aan de oostelijke hemel staan, iets noordoostelijk van Jupiter. 




Zes van de zeven sterren zijn helder te zien. 
Rechtsboven staat een iets minder duidelijke ster die bij het groepje hoort.



Jupiter is het stipje boven de boom


V e e l   w a r m t e   g e w e n s t.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten