woensdag 31 januari 2024

Jacob kwam met hondje Boef. Bevers zijn echte houthakkers, legt Jacob uit. Plagiaat gepleegd met Eriks spreuk.

 Goedenavond. 
Vandaag heb ik kennis gemaakt met het hondje van Jacob, Boef genaamd. 


Boef bij Jacob op schoot.




 Zijn vorig hondje kwam een half jaar geleden om het leven door een noodlottig ongeval. Dat heeft veel impact op Jacob gehad. Sinds oktober heeft hij met Boef de draad weer op kunnen pakken. Jacob is een echte natuurmens en wandelaar. Vooral de uiterwaarden van de grote rivieren zijn zijn favoriete gebieden en eerst met Dex, zijn vroegere hond en nu met Boef is hij dagelijks uren op pad. Vandaag zijn we samen met de hond de rivier de Waal gaan opzoeken. 
Jacob is in zijn werkzame leven onder andere rattenvanger geweest en weet bijvoorbeeld heel veel van hoe bevers te werk gaan. Al lopende speurde hij naar een stuk beverhout, zoals hij het noemt. En hij vond er een, waar duidelijk te zien was hoe de tanden van het beest in het hout bezig zijn geweest.



De kopse kant van het stuk hout, waar flinke gleuven in te zien zijn van de zaagtanden van het beest.



Jacob laat zien hoe over de hele lengte het beest vervolgens de bast eraf heeft geschraapt. 




Behalve dat de bast het beest tot voedsel dient is het schrapen ervan ook noodzakelijk voor onderhoud van zijn tanden. Deze tanden blijven namelijk doorgroeien en worden zo dus kort gehouden.
Zo ben ik vandaag dus aardig bijgeschoold in deze materie en een filmpje hoe Jacob het me uitlegt staat vandaag op de status van WhatsApp.

Heb plagiaat gepleegd. Erik had een idee van een woordspeling dat ik erg mooi vind:




Hij wil de letters uitzagen, maar wel aan elkaar laten, zoals schrijfletters. 


Hier heeft hij zijn plan geschetst, zoals hij ook ideeën heeft om het woord eigenwijs op een eigen wijze op te schrijven. 

Maar ik kon het dus niet laten om de zin alvast op een bordje te schrijven.
Ook schreef ik op de..........


Spreuk van de dag. 






Het is een aanmoediging om het vieren van carnaval volgende week niet te schuwen. Misschien ga ik dan ook wel een dagje de gek uithangen.
Voor vandaag heb ik  l o t  tot sleutelwoord verkozen.

Zonder of met de s ?

Een prettig vervolg van deze avond is mijn wens.



T o t   M o r g e n. 




 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten