dinsdag 23 januari 2024

Collega aan het werk in Oss. Balen bij de pont: Hield net op vanwege reparatie toen ik over wilde.

 Goedenavond. 
Wat een pech vanmiddag. Terug uit Oss stond ik bij de pont en zag hem beladen met auto's naar de overkant varen. Maar wel met een oranje zwaailicht. Het zal toch niet zijn dat hij er net nu de brui aan gaat geven? Het terugkeren vsn een wachtende auto aan de overkant deed mijn angstige vermoeden  bevestigen. 
Zou de veerman niet eerst even deze fietser nog op willen halen? Ik zwaaien, nog een keer zwaaien en nog een keer. Vergeefs. Een automobiliste die aan kwam rijden hoorde een boze en zichzelf zielig vindende fietser aan. Even later keerde ze ook maar om.


Na aflevering van vele auto's bleef de pont aan de overkant liggen........



Bij de ponten staat tegenwoordig overal dat je voor gewijzigde vaartijden moet kijken op www.maasveren.nl .Daar heb ik op gekeken om er achter te komen hoe lang het oponthoud zou duren. Het ommetje dat ik nu moest maken zou een uur duren en een kwartiertje wachten zou een goed alternatief zijn.
Maar nee hoor, niks te vinden op de site over storingen. Toen werd ik nog bozer en zat er niks anders op dan de fiets weer op te stappen voor een extra rondje. Er kwam bij dat ik nogal moe was en het idee om bij thuiskomst even te gaan liggen moest uitgesteld worden.
Gelukkig bleek na mijn extra rondje de pont nog uit de vaart te zijn, anders had ik nog meer gebaald. Wel was een prettige bijkomstigheid dat ik op de andere pont een alleraardigste veervrouw weer mocht ontmoeten. 
Het bezoek aan Oss was voor een groot deel geslaagd. Ik wilde André en Sjaantje bezoeken en eventueel even spelen op de markt. Wetende dat om de twee weken een draaiorgelman daar is was het een gokje of ik daar mijn geluiden zou kunnen laten weerklinken. Nee dus, mijn collega was er wel op deze dinsdag. Hij is sympathiek en hij moet er zijn brood nog mee verdienen, dus als een concurrent beschouw ik hem niet. In ieder geval heb ik weer een filmpje van hem kunnen maken en dat staat nu op de status van WhatsApp. 



Verkeerd gegokt, zei ik tegen hem, volgende week beter.





Als iemand een feestje heeft, hier is zijn adres.





Daarna was het koffie drinken en buurten bij Sjaantje. André was even weg, maar kwam later ook.

De takken die gisteren opgestapeld waren bij de gevallen boom waren weg, zoals ik na thuiskomst constateerde. De boot waar gisteren een groot deel van het hout werd opgeladen heeft waarschijnlijk vandaag de rest meegenomen.  Nog enkele stukken zijn er  op te halen en dan zijn mijn wandelingen van en naar de boom voor mij voorbij.


Het resultaat van mijn handenarbeid is een mooie stapel hout, die nog zal worden afgewerkt.


De kachel maak ik altijd aan  met papier van oude kranten. Uit Frankrijk had ik er laatst een stapel van meegenomen. De aanmaakkrant van vandaag bleek uit 2007 te stammen. Het is de Franse sportkrant L'Équipe.

Ze hebben het er nog over de wereldkampioenschappen van dat jaar.

Om in Franse sferen te blijven is hier de Franstalige.........


Spreuk van de dag. 



Il ne faut pas réveiller le chat qui dort. 

Vertaald:

Je moet geen slapende katten wakker maken.


Wat wij dus van honden vinden, vinden de Fransen van katten. 



E e n    p r e t t i g e  a v o n d. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten