maandag 29 januari 2024

Terrasweer.

 Goedenavond. 
Welk woord zou vandaag eens goed bij me passen, dacht ik vanmorgen. Het woord  kleur kwam in me op, dus leek het me een goede opdracht om de drie ontbrekende letters uit te zagen. De temperatuur  was hoog genoeg om dat buiten te doen. Maar ook voor verdere activiteiten kon ik plaatsnemen op mijn terras.
Weinig wind en veel zon. Het buitenleven is begonnen. 




Op het eind van de dag hangt het voorlopig resultaat er, de letters worden nog verder afgewerkt. 



Schilderen in de buitenlucht, de meerkoet op de achtergrond houdt me in de gaten.

Zojuist heb ik een kliekjesmaaltijd achter de rug. De restanten van een aantal dagen in een grote pan gedaan. Het leverde me twee borden eten op, en daar kan ik het tot morgenochtend wel mee trekken. 
Zal ik dan naar de markt van Oss gaan, waar dan de draaiorgelman,  die er om de twee weken is, niet zal zijn? Ook in Zaltbommel is er markt, daar ben ik lang niet meer geweest. We zullen zien morgenochtend hoe mijn pet staat en ook de richting van de wind.
De spreuk van vandaag is een Franse die parallel loopt met een bekende Nederlandse. 



Spreuk van de dag. 




Il ne faut pas mélanger les choux et les carottes 

Letterlijk staat er dat je geen kolen en wortelen door elkaar moet halen. De Nederlandse tegenhanger is natuurlijk:


Je moet geen appels met peren vergelijken. 




Op de status van WhatsApp staat nu een filmpje dat iemand mij stuurde. Omdat ik het zo leuk vond.......
Twee herders met een kudde schapen willen wat drinken in een café. Ze vragen netjes of hun honden mee naar binnen mogen.  Dat mag niet. Vervolgens komt wel de hele kudde schapen het café in.

Het eerste schaap is over de dam(drempel). De rest volgt. 




Mogen de dieren ook wat water?


Een prettige avond is mijn wens.



T o t   M o r g e n. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten