donderdag 18 januari 2024

Ka en Zen zijn twee goden, samengevoegd zijn het kazen.

 Goedenavond. 
Het is een plan om iets creatiefs te maken met het woord kazen. Je kunt het woord namelijk splitsen in Ka en Zen, twee namen van goden.
Dick kan het dan gebruiken op zijn stand op de biologische markten, waar hij kazen verkoopt. Dat past bij hem omdat hij ook gericht is op het Zenboeddhisme. Daartoe ben ik de letters uit gaan zagen om te beginnen. 





Hier zitten de letters nog in het plankje.



Behalve dat zijn er wat spreukenbordjes ingevuld met spreekwoorden die al ooit eerder geschreven zijn, maar die zijn kwijtgeraakt of weggegeven of in verval geraakt.



Hieruit heb ik vandaag gekozen de........



Spreuk van de dag 



Het levenspad is een doodlopende weg. 






Nog eventjes en ik kan mijn nieuwe trui aan. Hier lijkt hij al bijna af:





Zoals elke morgen stond ik vanmorgen weer op uit de duisternis,  maar nu ook in  de kou. Na het aanmaken van de kachel ben ik eerst even buiten staan zagen en zag dit tafereel van een beginnende kachel.


Waar rook is is vuur,  maar ook.......



Waar rook is is een kopje warme thee.
De dampen waren goed zichtbaar vanwege de nog lage temperatuur. 


Een en ander is te bekijken op de status van WhatsApp. De zon zie je daar ook zijn eerste stralen uitzenden.
Vanavond heeft de maan weer het een en ander te vertellen. Ze staat nu heel dicht bij de planeet Jupiter. 


Een beetje linksonder de maan is Jupiter te zien.


De hemellichamen waken over ons en wensen ons voor straks ......




E e n   g o e d e   n a c h t r u s t 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten