maandag 22 januari 2024

Activiteiten bij de gevallen boom. Zit nu weer in de sauna.

 Goedenavond. 
Het is weer heet hierbinnen,  nadat de kachel nog even extra zijn best moest doen omdat ik erop moest koken. Daarvoor was ik nog lange tijd buiten om het gezaagde hout op te stapelen. Tot mijn verbazing zag ik gisteren dat de zo solide ogende stapel iets af aan het brokkelen was. Dat is weer ongeveer hersteld en er zijn niet veel houtblokken meer om er op te leggen. Ik had me voorgenomen eerst alles op te zagen en dan kijken of ik nog wat nieuw hout van de boom wilde halen. Vandaag werd dat voornemen echter versneld omdat groot materieel bij de boom bezig was. Vanuit hier zag ik dat er veel dikke takken op een boot geladen werden, maar ook dat dunnere takken juist op elkaar op de wal werden gelegd. Een filmpje ervan staat op de status van WhatsApp. 





Toen de activiteiten gestaakt werden wilde ik toch nog wat van die dunnere takken gaan halen, met de gedachte in mijn achterhoofd om het bij weinig te houden.

Dit stapeltje ligt ogenschijnlijk klaar voor transport over water. 

Ik moet het allemaal namelijk ook op een goede manier kwijt kunnen en of ik over twee jaar nog stook is waarschijnlijk,  maar niet zeker. Wat is er wel zeker in ons leven?
Dit brengt me tot de........


Spreuk van de dag. 

Je kunt niet alles hebben. Trouwens: waar moet je het allemaal laten. 







De dag begon met een hele heftige bui.



Maar de zon kwam er daarna ook goed bij. Mij maakt het in Nederland niet uit wat voor weer het is. De afwisseling is ook mooi en tot nu toe zijn alle weersomstandigheden te bevechten. 



E e n   f i j n e  a v o n d  

is mijn wens, en ook het volgende:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten