zondag 11 augustus 2024

Heb mezelf lelijk in de vinger gesneden. Wineke kwam op bezoek.

 Goedenavond, bonsoir.
Ben nogal onzeker over mijn duim, waar ik vanmiddag flink doorheen gesneden ben met een mes. Het was totaal onnodig ook: Bij het verwisselen van de gasfles moest ik een beschermend plasticje verwijderen, en daar was ik te haastig mee, ook omdat ik eigenlijk geen zin had om nu die gasflessen te verwisselen. In al mijn lompheid sneed ik in mijn duim waar al gauw het bloed uit spatte.
Wineke was op bezoek en zat buiten. Eerste hulp schonk ze mij door met keukenpapier de wond wat dicht te drukken. Daarna spoedde ik me naar de plek waar het wemelde van de weegbreeplanten. Het sap ervan op wonden doen werkt helend. Maar gaat dat bij deze wond ook op? Hij is nogal diep, het lijkt zelfs of ik het bot zie. In ieder geval heb ik een aantal blaadjes gekneusd en het sap erop gedrukt.


Weegbreesap op de wond.




In eerste instantie lijkt de weegbree wel zijn helende werk te doen.


Ik vind het maar niks om zo'n wondje te hebben. Het doet nu ook een beetje pijn. Wat te doen? Zal ik het zo laten, of in het sodawater ermee, of een pleister erop? Ik word er onzeker van. Maar waarschijnlijk zal ik straks weer vol verwondering meemaken hoe het lichaam zelf voor de genezing zorgt. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik met zagen of zeisen in mijn hand terecht kom en elke keer is het vanzelf weer goedgekomen.
Toen mijn duim nog heel was had ik er nog een heel klein wormpje dat op tafel zat op laten lopen. 






Het beest is weer ter aarde neergedaald. 


Wineke was dus op bezoek vanmiddag en gisteren schreef ik hoe zij een heel geschikt bloesje voor mij vond in Lamastre. Een filmpje daarvan staat op de status van WhatsApp.




Morgen is er weer markt in St-Agrève,  maar of ik ga is onzeker. Fietsen erheen duurt tweeëneenhalf uur en is veel klimmen. Wineke heeft me een brood achtergelaten en dat betekent dat er voor morgen genoeg te eten in huis is. Het is eerder een dag om mijn wonden af te likken.
Zojuist was dit mijn avondeten:






Spreuk van de dag. 



 Wees niet bang om bang te zijn.




B o n n e   N u i t.


Welterusten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten