zaterdag 31 augustus 2024

Nog rustdag vandaag alvorens ik morgen weer in actie kom.

 Goedenavond, bonsoir.
Vandaag weinig verheffends gedaan, maar de trui is wat verder gevorderd.





De grote wasteil is nu mijn breimand geworden. 



Verder vooral veel met taal bezig geweest: cryptogrammen moesten opgelost worden en  Wordfeud, een soort scrabble op de smartphone, slokte nogal wat tijd op. 
Vaak als ik de keuken in loop valt mijn oog op een blad met geschreven spreuken, dat aan een deur hangt, allemaal ooit opgeschreven door Narda, die erg creatief met taal is. Een ervan is de..........


Spreuk van de dag. 





Er is ook altijd weer moed  nodig, wat mij betreft,  om mijn schilderspullen die hier zijn weer eens uit te zoeken.  Veel van mijn spreukenbordjes moeten nodig hermaakt worden. Dit bordje is wat dat betreft erg toepasselijk:

A l l e s   v e r v a l t   vervalt zelf ook.


Maar meer dan op schilderen ben ik op dit moment gericht op expressie met de accordeon, om daar te zijn waar veel mensen zijn. Morgen is er een grote jaarmarkt in Lalouvesc,  een dorp op de hoogvlakte. Wineke en ik gaan er samen heen en Wim is er ook weer present.
Mijn bron loopt nog vrij goed, dankzij de regen die in het afgelopen voorjaar en het begin van de zomer hier is gevallen. Ik heb de tijd bijgehouden die nu nodig is om een fles van anderhalve liter te vullen: 1minuut en 43 seconden. 




De handpomp heb ik niet aangesloten. Af en toe even bij de bron vertoeven is geen straf. Dan kijk ik bovendien even hoe het met mijn slakken gesteld is.


Daar beneden loopt er eentje rond. 

Op de status van WhatsApp laat ik zien hoe ik het drinkwater opvang uit de overloop van de bron.



Aan de overkant lopen koeien.


Het gras is er niet zo groen meer dan een week geleden. 


Nou dan, dan ga ik nu verder met rusten. Voor een lekker toetje is het ook tijd.

Prettige avond 

Tot morgen.

À   d e m a i n .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten