dinsdag 6 augustus 2024

Thuis gebleven en begonnen met het ontginnen van het oerwoud. Heerlijke perzikjam gemaakt.

 Goedenavond,  bonsoir.
Op een belangrijke plaats van mijn terrein ziet het er weer leefbaarder uit na vandaag. Dat is op het uitstekende terras( met de nadruk op uit) voor de hoofdcaravan. 




Vanaf hier kijk je mooi de vallei in en aan de overkant zie je de schuur van mijn bevriende buren Yvon en Olivier, die mij eraan herinnert dat ik vandaag naar hen toe moest gaan. Maar tot op heden heb ik die stap nog niet gezet en voel me een beetje schuldig. Grote kans dat Olivier mijn fiets gezien heeft en dat ze dus weten dat ik er ben. En ik heb een hele tijd niks van me laten horen, wat wel kan via email en post.
Ben helemaal niet weg geweest vandaag,  ook niet naar Lamastre waar markt was. Hier rustig een beetje huishouden en zo de plek weer herontdekken deed me goed, en de plek zelf ook.


Op het terras komt Maria nu beter uit de verf dan gisteren,  hoewel de bordjes eromheen nogal wat verf zijn verloren.



Zowaar is er een petunia verschenen in een van mijn plantenbakken.



De woorden aimer( houden van) en marie(Maria) hebben dezelfde letters, alleen in andere volgorde. Het grappige is dat in beide het Franse woord mai (mei) zit verscholen en mei is juist een mariamaand.
En zo komen ook weer overwoekerde spreuken tevoorschijn. Voor vandaag is deze uitgekozen:

Uitspraak van de dag 



Buiten en gewoon kunnen zowel aan elkaar vast als los van elkaar.


Een beetje met de handzeis (sikkel) zal ik nog wel maaien, maar er staat teveel om op deze manier het hele terrein weer begaanbaar te maken, zoals dat andere jaren wel grotendeels gelukt is. Ik ben al bezig met hulp te vragen.

Gisteravond ging er een schattig lieveheersbeestje over de knie bij mij.


Op de status van WhatsApp kun je zijn bewegingen volgen.


Op de markt van gisteren in St-Agrève had ik een paar kilo overrijpe perziken gekocht. Gisteravond heb ik er nog heerlijke jam van gemaakt. 





De goed afgesloten koffie leverde na een jaar nog een prima bakje. Hierbij nuttigde ik een aantal madeleines die behalve wat verhard toch nog prima eetbaar waren.

Wie wat bewaart heeft wat.

Zo mensen,  de avond gaat zometeen weer vallen. De verkoeling is er al, want vanaf half acht is de zon hier weg. Ik wens u een prettige voortzetting van deze dag.


B o n n e  S o i r é e


Fijne avond.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten