woensdag 7 augustus 2024

Wim kwam bijpraten vanmorgen. Vanmiddag naar Yvon en Olivier geweest.

 Goedenavond. Bonsoir.
Zo, het heeft juist enorm geonweerd bij Wineke, die hemelsbreed pakweg 15 kilometer noordelijker woont. En hier is het droog gebleven terwijl ik even een dutje lag te doen. 
Wim en ik hadden elkaar maandag al even getroffen toen hij aan het werk was op de markt van St-Agrève,  maar vandaag kwam hij uitgebreid op bezoek. Zoals gewoonlijk met zowel heel veel filosofische overdenkingen als met grapjes.



Wim op zijn praatstoel.



Hier begeleid ik hem naar beneden naar de weg over mijn dichtgegroeide pad.
Op de status van WhatsApp staan hier beelden van.


Deze stoel was aanleiding voor Wim om uit te spreken de.........




Uitspraak van de dag. 


De zitting vsn deze stoel is tot op de draad versleten.


We zijn samen naar de weg gelopen en terwijl Wim terug naar huis reed ben ik op de fiets gestapt richting mijn buren Yvon en Olivier.


De brievenbus van de familie Bouix.



Attention, chien méchant. Maar de 'valse'  hond Biby vloog me haast om de nek van blijdschap en toen ik ging blafte ze verontwaardigd: ik mocht niet gaan.



Olivier reikte me een dikke stapel brieven aan, die hij het afgelopen jaar bij mij uit de bus heeft gehaald. 

Hier liggen ze uitgestald op tafel. Er waren veel brieven bij van Tristan die in november vorig jaar aankondigde dat hij wilde komen. Maar ik was in Nederland. Gelukkig heb ik hem nu op reis getroffen.
Tristan, toen we elkaar enkele weken geleden troffen. 

Terwijl ik in de hoofdcaravan ben gaan zitten om dit te schrijven doe ik een vervelende ontdekking: Er hangt een boom tegen het dak aan te rusten, net zoals dat bij een iets lager gelegen caravan het geval is (zie filmpje op de status van WhatsApp).



Vanuit het raam zie ik de boom zo hangen. 




Vanaf buiten zie ik dit.



Problemen dus die ik op kan lossen nu ik hier ben, net als het administratieve probleem van het weigeren van de automatische afschrijving door de bank Crédit Lyonnais van de electriciteitsrekening. 

Inmiddels is het 9 uur en de duisternis gaat komen. Morgen moet ik in ieder geval naar de winkels, vandaag kon ik het uitstellen doordat Wim een brood uit Lamastre voor me mee had gebracht. Ook is het morgen markt in Vernoux, twee keer een uur fietsen. Ik hou het mooi open of ik daar ga spelen. 


Bonne Soirée


P r e t t i g e    A v o n d. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten