maandag 12 augustus 2024

Hoera, de gewonde duim voelt steeds beter aan. Maar afgelopen nacht beetje in paniek.

 Goedenavond, bonsoir.
Zoals ik gisteren al schreef: Je bent gewond en je maakt je zorgen, maar even daarna ben je vol bewondering hoe het lichaam zelf ervoor zorgt dat alles weer goed komt.
Nu vanavond zit ik er al weer veel florissanter bij dan gisteren rond deze tijd.
De wond is vandaag dicht gebleven en de duim voelt stabiel aan. Toch was ik vooral aanvankelijk nog erg onzeker, omdat afgelopen nacht toen ik even opstond tot twee keer toe de wond volop begon te bloeden. De eerste keer wilde ik gaan kijken naar de wond omdat ik in toenemende mate pijn kreeg. Tot mijn schrik was de pleister die ik erop had gedaan met bloed doordrenkt en druppels vielen op het vloerzeil van de badkamer. Had ik misschien soda in huis? Nee, maar wel wolwasmiddel. 




Helemaal dol ben ik er niet op om op eigen houtje doktertje te gaan spelen, maar al vaker had ik met sodawater goede resultaten  bij iets dergelijks en ik hoopte maar dat een sopje met mir in ieder geval geen kwaad zou kunnen. 
Ik ging gerustgesteld weer slapen, want de pijn was minder en het bloeden opgehouden. 
Echter, tot mijn verrassing gebeurde bij een plasbeurt hetzelfde: Opnieuw vers bloed op de vloer en over mijn hele hand......Deze reactie van mijn lichaam kon ik niet begrijpen,  maar ben na afdeppen toch maar weer gewoon gaan liggen slapen. Bij het opstaan, veel later dan gebruikelijk,  was de wond nog steeds dicht en dat is tot op heden dus nog altijd het geval. De strijd lijkt ongeveer gewonnen en ik ben verbaasd over het wonder wat ik weer meemaak.......
Morgen spelen in Lamastre op de markt? Vandaag was spelen in St-Agrève in ieder geval niet mogelijk geweest. Gewoon helemaal niks doen en het genezingsproces meemaken had al een zinvolle dagvulling kunnen zijn, maar breien ging zonder veel problemen. 






Maaien nog maar eventjes niet, en de tent opvouwen vond ik ook nog niet nodig.
De tent had bijna een week lang nat ingepakt gezeten en had ik gisteren eindelijk uit elkaar gegooid.


Ook ben ik natuurlijk weer een beetje met taal bezig geweest. In het Frans hebben ze een mooie...


               Uitdrukking van de dag. 



J'en suis tout estomaqué.

Hier zit het woord estomac(maag) in.

Is zeggen dat je erg geschokt bent. Zoiets als: Mijn maag draaide er van om.

Op de status van WhatsApp vandaag een filmpje van een piepklein wormpje dat zich gisteren een weg baande op mijn tafel.

Een prettige avond verder.


B o n n e   S o i r é e.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten