donderdag 5 mei 2022

Betreden op eigen risico.

 Vanmiddag bij Koos neergestreken in Geleen na een fietstocht van ongeveer twintig kilometer.
Zoals vaak klopte ik weer onverwachts aan, hoewel Koos, die trouw de blog leest wel wist dat ik in de buurt was.
Toen hij opende zei hij meteen dat ik eigenlijk niet mocht komen. Hij heeft corona.
Maar ik zei dat ik daar niet zo bang voor was. Zou ik het krijgen, dan ga ik er nog niet aan dood.
We spraken af dat het eigen risico is voor mij en dat ik een nachtje blijf slapen.
Een goede traditie hielden we in stand om scabble te spelen.
Het was een nek-aan-nekrace dit keer, meestal wint echter Koos.

En zojuist hebben we weer gegeten.
Ook hier wordt goed voor me gezorgd.



Vanmorgen rond tien uur vertrokken van ons kampeerplekje met Tom.
Afscheid voor korte of langere tijd?
We weten het niet,maar er zijn veel opties om elkaar binnenkort weer te ontmoeten.


 Toms plannen hangen veel meer van anderen af dan de mijne. Hij moet heel wat bellen om het allemaal goed te regelen.


Ik vertelde Tom bij het afscheid dat Koos/Geleen een driesprong is voor de reis.
Het kan nog via het noorden gaan waar veel mensen wonen die ik nog wil bezoeken.
Ook kan Bretagne een tussenstation van een omweg zijn.
Toms Franse woonplek is niet ver daarvandaan.
Italië staat voor deze zomer ook nog op mijn verlanglijstje.

Enfin, morgen kiest de fiets weer een richting.
Ik ben benieuwd.


Een kijkje in de tuin van Koos levert bovenstaande foto.

Ook staan er ontluikende lissen


Voetbal interesseert Koos niet zo, maar de wedstrijd van Feyenoord straks zet hij voor mij op.
Het lijkt een mooie strijd te worden, wat niet in strijd hoeft te zijn met de woorden van de Heilige Franciscus van Assisi:




Dit is ook mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten