dinsdag 3 mei 2022

Kampeerplek gevonden op drie kilometer van Echt. Tom staat er ook met zijn woonauto.

 Het is gelukt onze ontmoeting.
Ik zag er wel tegenop om  een kampeerplek te vinden zo dicht in de buurt van de bewoonde wereld waar tegelijkertijd Tom met zijn auto kon staan.
De Heilige Antonius die ik om raad vroeg deed uitstekend zijn werk, want met weinig moeite kwam er een mooi plekje op mijn pad.
En Tom heeft het kunnen vinden, ja kwam zelfs precies op tijd voor het eten waarvoor ik een vuurtje aan het maken was.





Het was een goede truc van mij, vond Tom, om bij het punt waar hij in moest rijden een hesje en een klomp te leggen 



Voor mij was het ongeveer zeventig kilometer fietsen vandaag.
In Nuenen, het dorp van Vincent van Gogh, heb ik vanmorgen nog het een en ander bekeken.


Bijvoorbeeld dit huisje, wat door Vincent werd getekend.



En dan staat er midden in het dorp het restant van wat ooit een majestueuze lindeboom was.



Moest helaas getopt worden omdat er rot in zat en er af en toe takken af waaiden.



Na Nuenen besloot ik via Mierlo te rijden om te kijken of Rina thuis was.
We hadden geluk 
Ze kwam net van de buurvrouw vandaan toen ze mij zag en riep.
Koffie had ze voor mij en van allerhande versnaperingen voor onderweg gaf ze me mee.




Ze schildert veel. Speciaal voor de blog heb ik haar gevraagd wat foto's te mogen maken van schilderijen die overal door haar huis heen hangen als een soort museum.








Het interieur van haar woonkamer is zo.


Rechts het schilderij dat nu in wording is.

Wie meer van haar wil zien dan kijken op haar site.   marie-anir  

Nu dus ontmoeting met Tom die naast me zit 
Het is beetje fris in de wind.
Zometeen dus nog even in zijn warme rijdende huisje.
Morgen dus de crematie, om half elf.
Maar daarna zien we elkaar nog wel even.
Tom heeft geen haast, ik ook niet.
Bij Rina hangt de spreuk die wij beiden ook aanhangen.



Dag dag. Tot morgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten