woensdag 18 mei 2022

REWEwinkel is weer mijn redding.

 De grootste hitte lijkt weer voorbij. Het is zeven uur en ik heb mijn warme maaltijd net op. Zit in het hoge gras,waar het uitkijken geblazen is voor teken.
Twee ontdekte ik nog net op mijn arm voordat ze zich in mijn huid wilden nestelen.
Op dit moment van schrijven was nummer drie aan de wandel op mijn rechterarm en nummer vier heb ik net al uit mijn been moeten halen met de tekentang.
Ik vraag me af als het zo doorgaat of ik het er deze reis afbreng zonder de ziekte van lyme.

Blij om op tijd weer een winkel van REWE te hebben getroffen.
Ik volgde de Rijn via fietspaden.
Wel allemaal mooi en aardig zulke trajecten door het weidse land waar je allemaal soortgenoten, fietsende toeristen tegenkomt, maar winkels zijn schaars op zulke routes.
Per ongeluk reed ik verkeerd en dwaalde af richting bewoonde wereld.
Een beetje extra klimmen was dat wel, maar wat was ik blij dat REWE zich aandiende.

Was nogal moe vandaag, waarschijnlijk vanwege de hitte, en nu met de proviand in de fietstas kon ik eraan toegeven zodra een aardig plaatsje zich zou aandienen. En dat gebeurde rond vier uur.
In het hoge gras tussen de fruitbomen staat mijn tent.



Vanmorgen zeven uur hadden Heidi en ik nog samen ontbeten, om acht uur moest ze weg voor een lange werkdag.
We hebben de wens uitgesproken dat ons volgende weerzien niet weer drie jaar gaat duren.
Door Sauerthal fietsend wilde ik dit nog even op de foto nemen.






Een hele rots is hier ingevuld op een creatieve manier. Zoiets spreekt mij wel aan, maar volgens Heidi is niet iedereen erover te spreken.

Een ander huis staat geflankeerd met allemaal wassen beelden.



De weg langs de Rijn aan de Sauerthalse kant lag dicht , maar via een parallel pad moest wel gaan volgens een hardloopster die ik om advies vroeg.
Nee dus, na acht kilometer geklauter en gedoe bleek het onbegonnen werk te zijn en moest ik op mijn schreden weer terug naar Lorch om daar de pont te nemen.


Was ook wel gezellig. De twee voorste mensen hadden dezelfde misstap begaan als ik.

Het fietspad aan de westkant van de Rijn liep precies over de vijftigste breedtegraad.


Onder andere Vancouver en het uiterste zuiden van Engeland kruisen ook deze lijn, stond er geschreven.





Een meter over die streep maakte ik bovenstaande foto van mijn TomTom.



Hier nog even mijn vuurplekje van vanavond, waarbij ik het druk had om het omringende gras uitgedoofd te houden.

Nu is het inmiddels kwart voor acht. Lekker uitwaaien nu in een koelere atmosfeer.

GUTE NACHT FREUNDE.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten