maandag 2 mei 2022

Met Jet naar haar breiclub.

 Zoals aangekondigd heb ik vandaag een ochtend meegemaakt met het breiclubje van Jet.
In Son was het te doen, twee kilometer van huis.
Piet duwt elke maandag Jet er naar toe, loopt dan terug naar huis en zorgt dat hij tegen twaalf uur er weer is om Jet op te halen. Elke maandag acht kilometer lopen dus, maar dat is meteen in het kader van lichaamsbeweging.
 Vandaag zorgde ik voor vervoer maar ben er ook gebleven en heb mijn eigen breiwerk meegenomen.


Iedere breister had zo haar eigen verhaal te vertellen en van mij hoorden ze dat mijn breiwerk van zelfgesponnen schapenwol is.

Opvallend vond ik in deze ruimte het glas-in-loodraam links achter mij op de foto.
Boeiend vond ik ook de vrouw die bovenstaande foto maakte. Ze is van oorsprong Tsjechische en woont vijfentwintig jaar met haar Nederlandse man in Son.

In Son vandaag ook buitenbreiwerken ontdekt.


Ook wordt de automobilist vriendelijk maar duidelijk gevraagd niet te hard te rijden.


Vanmiddag weer even lekker warm in de tuin gezeten.
Regelmatig lopen hier ook duiven rond.




Het is vandaag de laatste dag hier bij Jet en Piet.
Morgen probeer ik in de buurt van Echt te komen waar woensdag half elf de crematie is van de moeder van Marlène, een vriendin.
Tevens ga ik proberen om ergens in die buurt Tom te ontmoeten.
Tom is de huizenbouwer met strobalen en leem.
Vorig jaar maart/april bleef ik een maand op zijn terrein in het westen van Frankrijk.
Nu is hij juist onderweg daarvandaan naar Nederland.

Morgen lees je over hoe het met onze ontmoeting is afgelopen.

Fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten